Grupa Żabka, która szacuje potencjał polskiego rynku na ok. 19,5 tys. sklepów tej sieci, chce w latach 2024-28 otworzyć w Polsce ok. 4,5 tys. kolejnych sklepów. Ocenia, że efekt kanibalizacji jest niewysoki - poinformowali przedstawiciele grupy podczas telekonferencji. W Rumunii do końca tego roku planowane jest otwarcie ok. 50 sklepów w ramach testowej fazy rozwoju.
Wiceprezes grupy Żabka Tomasz Blicharski zapowiedział w środę, że grupa planuje przez najbliższe 5 lat podwoić sprzedaż, zamierza otwierać ponad tysiąc placówek rocznie w Polsce oraz w Rumunii; docelowo w Polsce może powstać do 19,5 tys. sklepów Żabka.
Grupa Żabka planuje przez najbliższe pięć lat podwoić sprzedaż, zamierza otwierać ponad tysiąc sklepów rocznie w Polsce i Rumunii. W pierwszej połowie 2024 roku firma przy wzroście przychodów o 21,5 proc. do 11,15 mld zł zarobiła na czysto 58 mln zł, a jej wydatki na marketing zwiększyły się o 11,5 proc.
Grupa Żabka, która szacuje potencjał polskiego rynku na ok. 19,5 tys. sklepów tej sieci, chce w latach 2024-28 otworzyć w Polsce ok. 4,5 tys. kolejnych sklepów. Ocenia, że efekt kanibalizacji jest niewysoki - poinformowali przedstawiciele grupy podczas telekonferencji. W Rumunii do końca tego roku planowane jest otwarcie ok. 50 sklepów w ramach testowej fazy rozwoju.
Od środy inwestorzy indywidualni mogą zapisywać się na akcje Żabki w ofercie publicznej. Już wiadomo, że zaoszczędzą oni na kosztach związanych z potencjalnym zakupem papierów.
Wiceprezes grupy Żabka Tomasz Blichowski zapowiedział w środę, że grupa planuje przez najbliższe 5 lat podwoić sprzedaż, zamierza otwierać ponad tysiąc placówek rocznie w Polsce oraz w Rumunii; docelowo w Polsce może powstać do 19,5 tys. sklepów Żabka.
Przy okazji planowanego na 17 października 2024 r. debiutu Żabki na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, sieć pokazała, jakimi działaniami chce budować wartość swoich akcji dla inwestorów.
Oferta publiczna Żabki ruszyła wczoraj, a już można stwierdzić, że się udała. Księga popytu na akcje została pokryta w całości – wynika z nieoficjalnych informacji „Parkietu”.
Na konferencji prasowej zarząd Grupy Żabka przedstawia szczegóły biznesu oraz oferty publicznej, po której spółka ma zamiar zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Analizując ofertę publiczną Grupy Żabka, inwestorzy detaliczni powinni zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów, które mogą pomóc we wzięciu udziału w IPO.
Oferta publiczna obejmuje do 300 mln akcji po cenie z przedziału 20–21,5 zł. Przy maksymalnej cenie wartość IPO przekracza 6,4 mld zł, a wycena całej spółki sięga 21,5 mld zł. Zdaniem ekspertów wycena nie jest wygórowana. Prognozują, że oferta Żabki zakończy się sukcesem i będzie początkiem długofalowej poprawy koniunktury na rynku pierwotnym w Warszawie.
Najbardziej wyczekiwana oferta publiczna ruszyła z kopyta. Według nieoficjalnych informacji popyt przekroczył podaż, a proponowana cena jest niższa od tej, o której spekulowano jeszcze przed wakacjami.
Grupa Żabka opublikowała dzisiaj prospekt i rozpoczyna ofertę publiczną swoich akcji. Cenę akcji ustalono w przedziale 20-21,5 zł.
Pierwsza październikowa sesja na GPW rozpoczęła się od spadków i spadkami zakończyła, chociaż w trakcie wydawało się, że sytuacja może ulec odwróceniu. Przewaga podaży zatopiła wzrosty na indeksach warszawskiej giełdy. In minus wyróżniał się sektor bankowy.