Grupa Żabka chce otworzyć w ciągu najbliższych pięciu lat średnio 900 sklepów rocznie. Planuje ekspansję w kolejnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Mocno stawia na sztuczną inteligencję.
Najsłynniejsza polska sieć sklepów typu convenience, czyli Grupa Żabka, przedstawiła sprawozdanie finansowe za 2023 roku. Co mówi nam ono na temat wyników spółki, o której mówi się coraz głośniej, jako o potencjalnym debiucie roku na warszawskiej giełdzie?
Sieć sklepów convenience zamierza zastosować inteligentnego asystenta jako wsparcie dla 2,5 tys. pracowników w realizacji powtarzalnych czynności. AI zaprzęgnie także do innych pionów działalności. Technologię wdroży w ramach partnerstwa z Microsoftem.
Grupa Żabka chce otworzyć w ciągu najbliższych 5 lat średnio około 900 sklepów rocznie. Planuje ekspansję w kolejnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej - podała Żabka w sprawozdaniu finansowym za 2023 rok.
Żabka rozszerza wieloletnią współpracę z Microsoft w zakresie innowacji, stawiając na dynamiczne przyspieszenie wzrostu w oparciu o sztuczną inteligencję. Strategiczne partnerstwo zakłada wzmocnienie rozwoju sieci z wykorzystaniem AI w czterech kluczowych obszarach takich jak: efektywność sklepów, rozwój międzynarodowy, transformacja wewnątrz firmy oraz analityka danych odpowiadająca na potrzeby klientów.
Żabka opublikowała swoje skonsolidowane sprawozdanie finansowe za rok 2023. Jak zauważył jeden z ekonomistów, dane dostępne w Krajowym Rejestrze Sądowym są istotne w kontekście spekulacji o możliwym debiucie giełdowym. Spółka odnotowała znaczący wzrost przychodów, przy spadku marży i rentowności.
Grupa Żabka chce otworzyć w ciągu najbliższych 5 lat średnio około 900 sklepów rocznie. Planuje ekspansję w kolejnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej - podała Żabka w sprawozdaniu finansowym za 2023 rok.
Żabka podpisała strategiczne partnerstwo z Microsoft w obszarze AI, zakładające wzmocnienie rozwoju sieci z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w obszarze efektywności sklepów, rozwoju międzynarodowego, transformacji wewnątrz firmy oraz analityki danych - poinformowała Żabka w komunikacie prasowym.
Żabka podpisała strategiczne partnerstwo z Microsoft w obszarze AI, zakładające wzmocnienie rozwoju sieci z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w obszarze efektywności sklepów, rozwoju międzynarodowego, transformacji wewnątrz firmy oraz analityki danych - poinformowała Żabka w komunikacie prasowym.
Żabka planuje ekspansję w kolejnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, chce rozwijać q-commerce i internetowy supermarket - podała Żabka w sprawozdaniu z działalności.
Od 1 lipca br. sieć Żabka ma nową ofertę dla osób, które zdecydują się poprowadzić swój biznes pod zielonym szyldem. Przedsiębiorcy, którzy otworzą sklep w sierpniu i wrześniu br., otrzymają, jako powitalne wsparcie, dodatkowe środki w wysokości do 14 000 zł, które mogą przeznaczyć na rozwój swojego biznesu. Dodatkowo sieć wszystkim nowym franczyzobiorcom gwarantuje w pełni wyposażony i umeblowany sklep, dostęp do szkoleń, nowoczesne technologie i stałe wsparcie.
Grupa Żabka opublikowała swój szósty Raport Odpowiedzialności, w którym podsumowała wpływ na polską gospodarkę w 2023 r. Łączna wartość dodana wytworzona przez sieć i jej franczyzobiorców wyniosła 9,1 mld zł – o 30 proc. więcej w porównaniu z 2022 r. Żabka znacząco przyczyniła się też do wzrostu zatrudnienia oraz dochodów gospodarstw domowych.
Goście „PB do słuchania” opowiadają o tym, jakie są tegoroczne okienka na debiuty, co może rozruszać rynek kapitałowy i jakie są jego bolączki.
W wybranych sklepach sieci Żabka można napełnić własną butelkę wodą z refillomatu. Ta nowa usługa, sprawdzana w kilku punktach sprzedaży w Polsce, ma skusić klientów niską ceną i zachęcić do korzystania z opakowań wielokrotnego użytku.
Gra Żabki Żabu miała ponad 1 mln użytkowników. W lipcu 2023 r. jeszcze zyskała nowe funkcjonalności. Rok później, a więc 31 lipca 2024 r., zostanie wygaszona.
Rynek produktów żywieniowych dla zwierząt rośnie z roku na rok, dzięki zmianie podejścia właścicieli. Jak zaznacza “Puls Biznesu”, producent karmy, w którego niedawno zainwestował fundusz CVC, błyskawicznie zwiększył przychody. Ma też zamiar poszerzyć skalę działania m.in. dzięki smaczkom.
- Brak lub ograniczenie możliwości zwrotu butelki w małym sklepie i otrzymania za nią kaucji może wpłynąć na notowany obrót (...). W części mniejszych sklepów nie będzie to jednak możliwe - mówi Portalowi Spożywczemu dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Grupie Żabka.
Mobilna Żabka rusza w Polskę. W tym roky, podobnie jak w poprzednim, ruszy 6 mobilnych sklepów. Swoją ofertę zaprezentują podczas koncertów Męskiego Grania oraz na festiwalach, np. Polish Hip-Hop Festival w Płocku.
Od 12 lipca 2024 r. użytkownicy aplikacji mobilnej Żappka, z której korzysta już ponad 7,5 mln Polaków, muszą liczyć się ze zmianami w regulaminie. - Zmiany są konieczne - przekonuje sieć, wspominając też, że chce w ten sposób przeciwdziałać nadużyciom.