W Polsce są dwie aplikacje, dzięki którym można uratować dobrej jakości nadwyżki jedzenia m.in. z restauracji, kawiarni, piekarni, ale też kwiaciarni i sklepów. Portal Spożywczy ustalił, że z jedną z nich, testowo w ramach pilotażu, współpracę nawiązała Żabka.
Łączne wydatki TOP 15 reklamodawców branży spożywczej 2024 r. wyniosły prawie 3,5 mld zł, czyli były o ok. 1 mld wyższe niż w poprzednim roku – wynika z danych monitoringu reklam adMonit dostarczonych Portalowi Spożywczemu przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM).
Do indeksu MSCI Poland Global Standard w wyniku kwartalnej rewizji wejdzie Żabka Group, opuszczą go Alior i Budimex - poinformował MSCI w komunikacie.
Po południu w środę zwyżki na GPW wyhamowały, a indeks mWIG40 znalazł się na minusie. Dobrze radzą sobie banki oraz spółki z sektora gamingowego, a subindeksy WIG Banki i WIG Gry weszły na nowe historyczne maksima. Korygują się kursy spółek odzieżowych oraz energetycznych, a KGHM i Orlen tracą po ponad 2 proc. Kilkuprocentowy spadek notuje Żabka.
Ani Orlen ani Żabka nie współpracują z aplikacjami, umożliwiającymi klientom zakup niesprzedanej z danego dnia żywności za połowę ceny lub mniej. - Obecnie jesteśmy na etapie przygotowania własnego rozwiązania opartego o aplikację Orlen VITAY - usłyszeliśmy w Orlenie. W Żabce trwają zaś analizy "modeli i ofert" potencjalnych partnerów.