Wyższe cła i rosnące koszty negatywnie wpłyną na zyski Porsche. Niemiecki producent luksusowych samochodów sportowych obniżył swoją prognozę finansową, na co wpływ ma również słabszy od oczekiwań popyt na pojazdy elektryczne.
Wzrost dostaw Porsche do Ameryki Północnej o ponad jedną trzecią nie zdołał zrównoważyć gwałtownych spadków na innych kluczowych rynkach w pierwszym kwartale. Przełożyło się to na 8-procentowy spadek sprzedaży niemieckiego producenta luksusowych samochodów.
Początek roku nie był szczególnie udany dla koncernu Porsche. Niemiecki producent luksusowych samochodów sportowych odczul boleśnie wyraźny spadek sprzedaży w Chinach, a kwestie związane z amerykańskimi cłami rzucają się cieniem na perspektywy.
Po przestrzeleniu elektryków i rosnącej konkurencji (zwłaszcza chińskiej), a w rezultacie stratach i to zarówno samego Porsche SE, jak i w przypadku całej grupy VAG, producent samochodów ze Stuttgartu szuka nowych źródeł dochodu i to wcale nie w branży automotive, a przynajmniej nie na takim rynku motoryzacyjnym, jak mogłoby się wydawać. Na stole leży powrót do branży zbrojeniowej.
Niemiecki producent luksusowych aut sportowych, koncern Porsche oczekuje pogorszenia rentowności. Powodem są przede wszystkim słabe wyniki w Chinach i niski popyt na pojazdy elektryczne.
Prawie 2 tys. pracowników Porsche straci prace. To już kolejna redukcja zatrudnienia w tej niemieckiej marce.
Porsche planuje zmniejszyć zatrudnienie o 1900 pracowników do końca tej dekady w odpowiedzi na malejące zapotrzebowanie na samochody elektryczne oraz trudne warunki geopolityczne i gospodarcze – podaje agencja Bloomberg.
USA to dla Porsche najważniejszy rynek na świecie. Ewentualne cła na europejskie auta mogą wpędzić kultową niemiecką markę w poważne tarapaty – czytamy w środowym wydaniu "Pulsu Biznesu".
USA to dla Porsche najważniejszy rynek na świecie. Ewentualne cła na europejskie auta mogą wpędzić kultową niemiecką markę w poważne tarapaty.
Piątkowa sesja nie jest udana dla posiadaczy akcji Porsche, niemieckiej marki luksusowych samochodów sportowych. Kurs mocno spada po informacji o wysokiej stracie.
Od stycznia firma Porsche Polska oddzieliła się od Volkswagen Group Polska i rozpoczęła działalność w stolicy. Pracownicy marketingu Porsche przeszli do nowej spółki i dwa razy w tygodniu dojeżdżają do pracy w Warszawie, ale pracodawca im do tego dopłaca. Niemal wszyscy nowe warunki pracy przyjęli - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Zakończony niedawno 2024 r. nie był udany dla niemieckiego koncernu Volkswagen, stojącego na czele grupy obejmującej m.in. marki Skoda, Seat, Audi i Porsche. Największy europejski producent samochodów odnotował spadek sprzedaży i przeżywał poważne problemy strukturalne.
Tradycyjna motoryzacja ma pod górkę. Porsche traci rynek w Chinach i planuje restrukturyzację, w ramach której nawet 8 tys. pracowników może trafić na bruk. Problemem jest także mniejsze, niż oczekiwano zainteresowanie samochodami elektrycznymi.
Ferdinand Porsche jest nie tylko twórcą marki Volkswagen. Jest też w dużej mierze ojcem potęgi niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid ma 5054 milimetry długości, 1937 milimetrów szerokości oraz 1423 milimetry wysokości. W środku wysokiej...
Akcje BMW i Porsche mocno spadły na giełdzie we Frankfurcie po pojawieniu się obaw, że USA mogą podnieść cła na importowane samochody, gdy Donald Trump wróci do Białego Domu. Kurs BMW, które wcześniej tego dnia opublikowało rozczarowujące wyniki kwartalne, spadł o nawet 6,8 proc. Z kolei Porsche, producent legendarnego modelu 911, osiągnęło swoje najniższe notowania od giełdowego debiutu sprzed ponad dwóch lat – informuje agencja Bloomberg.
Porsche, marka luksusowych samochodów należąca do koncernu Volkswagen odnotowała bardzo słabe wyniki sprzedaży na chińskim rynku w III kwartale.
Nowy monitor dla graczy Porsche Design AOC AGON PRO PD34 ma wyświetlacz o proporcjach 21:9 oparty na zakrzywionej matrycy QD-OLED, z...
Sprawny samochód Mercedes Benz z 1914 r. czy kolekcja wyścigowych Porsche 911 będą jednymi z atrakcji rozpoczynającego się w piątek w Poznaniu Retro Motor Show - podały Międzynarodowe Targi Poznańskie (MTP). Według organizatorów jest to największa w Polsce impreza poświęcona klasycznym pojazdom.
Luksusowa marka zmienia formułę działalności w Polsce. Wychodzi spod skrzydeł Volkswagen Group Polska i zakłada własną spółkę - a sprzedaż rośnie.