MBR (MOBRUK) podpisał umowę ramową z PKP Polskie Linie Kolejowe o wartości do 18,1 mln zł netto, której przedmiotem jest zagospodarowaniu niebezpiecznych odpadów drewnianych (podkładów kolejowych) w szacowanej ilości 16 475 ton. Lider polskiej branży przetwarzania odpadów przemysłowych obserwuje korzystną koniunkturę w branży, liczy na kolejne kontrakty.
- Skala realizowanych oraz planowanych inwestycji kolejowych sprawia, że z optymizmem patrzymy na przyszłą współpracę z partnerami z tego sektora gospodarki. Systematycznie zwiększamy portfel zamówień, dbając o jego rentowność. Dzięki sieci nowoczesnych zakładów przetwórczych, charakteryzujących się dużym zapasem mocy, możemy efektywnie odpowiadać na zgłaszany popyt. Sprzyjające otoczenie zewnętrzne, wspierane m.in. regulacjami krajowymi i unijnymi, zmierzającymi do zaostrzania norm środowiskowych i skali przetwarzania odpadów oraz sprawdzony model działania sprawiają, że widzimy duży potencjał do dalszego, dynamicznego wzrostu - komentuje Józef Mokrzycki, prezes Mo-BRUK-u.
Łączna wysokość wynagrodzenia (kwota maksymalna) z tytułu realizacji kontraktu nie może przekroczyć 18,1 mln zł netto. Umowa z PKP Polskie Linie Kolejowe obowiązuje do 21 grudnia 2022 r. Zamówienia będą realizowane cząstkowo, w zależności od potrzeb partnera.
Mo-BRUK w I kwartale 2020 r. wypracował 38,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, 20,9 mln zł zysku EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) oraz 15,8 mln zł zysku netto. Oznacza to wzrost w stosunku do I kwartału 2019 r. odpowiednio o 42 proc., 101 proc. i 126 proc. Znacząca poprawa wyników była możliwa m.in. dzięki pozyskaniu nowych kontrahentów na rynku gospodarki odpadami, a także wzrostowi cen i opłat za przetwarzanie odpadów w związku ze zmianą przepisów, których celem jest ograniczenie szarej strefy.
Gospodarka odpadami jest największym segmentem działalności Mo-BRUK-u, stanowiącym w I kwartale bieżącego roku 90 proc. obrotów.