Według wstępnych szacunków, w pierwszym kwartale 2025 roku Grupa WTN (WITTCHEN) zanotowała sprzedaż na poziomie 94 mln zł, co oznacza wzrost o 1,1% w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku.
Przychody ze sprzedaży do klientów detalicznych w pierwszych trzech miesiącach 2025 roku sięgnęły 87,4 mln zł (+3,1% r/r), natomiast w segmencie B2B wyniosły 6,6 mln zł (-19,7% r/r). Niższa sprzedaż w segmencie B2B wynika głównie ze zmiany zasad współpracy z jedną z popularnych platform marketplace. Przed rokiem nabywała ona produkty Grupy Wittchen hurtowo (w związku z czym ta sprzedaż była klasyfikowana jako B2B), a następnie odsprzedawała klientom końcowym. Obecnie produkty sprzedawane poprzez ten marketplace są dostarczane klientom bezpośrednio przez Grupę Wittchen, co zmniejszyło ogólne koszty sprzedaży realizowanej na tej platformie.
– Pierwszy kwartał tego roku był drugim z rzędu, w którym obserwowaliśmy niewielką poprawę, jeśli chodzi o nastroje konsumenckie. Skala tego zjawiska musi być jednak większa, by przełożyło się to na wyraźniejszy wzrost naszej sprzedaży. Nieustannie mierzymy się również z silną konkurencją zarówno ze strony krajowych, jak i zagranicznych graczy, w tym azjatyckich platform handlowych. Jest ona szczególnie odczuwalna w segmencie walizek, naszej wiodącej kategorii produktowej, odpowiadającej za ponad połowę przychodów Grupy Wittchen. Podejmujemy szereg działań, których celem jest trwały powrót na ścieżkę wzrostów – komentuje Jędrzej Wittchen, prezes Wittchen S.A.
Szacunkowe przychody Grupy Wittchen za pierwszy kwartał 2025 roku
(mln zł) |
1Q 2025 |
1Q 2024 |
Zmiana r/r |
---|---|---|---|
Segment detaliczny* |
87,4 |
84,8 |
3,1% |
Segment B2B** |
6,6 |
8,2 |
-19,7% |
Przychody razem |
94,0 |
93,0 |
1,1% |