Zaktualizowana polityka dywidendowa lidera polskiego rynku marketingu sensorycznego (GPW: IMS) zakłada rozszerzenie spektrum narzędzi bezpośredniego transferu środków do akcjonariuszy przy zachowaniu dotychczasowego łącznego poziomu wypłat na poziomie przynajmniej 75% skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej.
- IMS jest w wąskim gronie spółek z GPW, które rok w rok od kilkunastu lat wypłacały dywidendy. I zamierzamy pozostać w tym gronie. W grudniu do naszych akcjonariuszy trafiła zaliczka za rok 2024, w którym zanotowaliśmy najwyższe zyski w naszej historii, a w naszym zasięgu jest realizacja ambitnych celów w kolejnych latach. Tymczasem akcje IMS postrzegamy jako istotnie niedowartościowane, dlatego też rozważamy zaproponowanie Walnemu Zgromadzeniu uruchomienia skupów akcji własnych - komentuje Piotr Bielawski, Wiceprezes Zarządu IMS S.A. Intencją Grupy IMS jest (1) rokroczna wypłata dywidend w sposób jednorazowy lub w odstępach półrocznych (zaliczka na dywidendę) oraz (2) prowadzenie skupu lub skupów akcji własnych, w tym w formie zaproszenia do składania ofert sprzedaży akcji Emitenta (skup o charakterze dywidendowym po cenie istotnie wyższej niż aktualny kurs giełdowy) i/lub zakupów akcji własnych po cenie rynkowej podczas sesji giełdowych. 6 grudnia 2024 roku do akcjonariuszy IMS trafiło 5,6 mln zł zaliczki na poczet dywidendy za rok 2024 (0,16 zł na akcję), a za poprzednie lata (2012-2023) wypłacone dywidendy miały wartość 56,8 mln zł (1,74 zł na akcję). Łącznie oznacza to 1,9 zł na akcję, czyli około 50% obecnej wyceny całej Grupy IMS na GPW (biznes typu value – marketing sensoryczny oraz biznes typu growth – projekt Closer Music).
Grupa IMS opublikowała już wstępne, szacunkowe dane finansowe za rok 2024, które wskazują na rekordowe zyski roczne i pierwszy raz w historii 8-cyfrowy zysk netto (RB 2/2025). Widać również wyraźny wzrost rentowności dzięki zwiększeniu bazy abonamentowej w segmencie premium oraz konsekwentnej dyscyplinie kosztowej. Skonsolidowany zysk operacyjny z wyłączeniem startupowego projektu Closer Music wzrósł szacunkowo o 42% wobec rezultatu roku 2023, do 16,5 mln zł, a analogiczny zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej był szacunkowo wyższy aż o 64% rok do roku (12,3 mln zł). Wyraźnie wzrosły też poziomy rentowności, dzięki czemu marża EBITDA zbliżyła się do 34% (+6 pkt. proc.), a marża netto przekroczyła 19% (+7 pkt. proc.). Finalne rezultaty finansowe Grupy IMS za rok 2024 znajdą się w raporcie okresowym, którego publikacja zaplanowana jest na 16 kwietnia br.