SEL (SELENAFM) odnotowała 16,93 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2017 r. wobec 16,39 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 25,78 mln zł wobec 31,23 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 350,25 mln zł w III kw. 2017 r. wobec 301,03 mln zł rok wcześniej.
W okresie I-III kw. 2017 r. spółka miała 11,99 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 36,42 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 891,39 mln zł w porównaniu z 757,06 mln zł rok wcześniej.
"Na wzrost przychodów ze sprzedaży w okresie 9 miesięcy 2017 roku miał wpływ przede wszystkim istotny wartościowo wzrost sprzedaży w Polsce i Rosji oraz Turcji i Kazachstanie. Również o 12,5 mln zł wzrosła wartość sprzedaży w Chinach, co jest związane z wdrożeniem nowego modelu działalności na tym rynku. Wzrost sprzedaży w 2017 roku jest także związany z akwizycją we Włoszech (spółka Uniflex S.p.A)" - czytamy w raporcie.
Wartość EBITDA za okres 9 miesięcy 2017 roku wyniosła 62,3 mln zł (w tym amortyzacja: 19,3 mln zł) i była o 2,9 mln zł niższa od wartości dla analogicznego okresu roku poprzedniego. Zysk na poziomie EBITDA za okres 3 miesięcy zakończonych 30 września 2017 roku wyniósł 32,6 mln zł i był o 4,8 mln zł niższy niż w III kwartale roku 2016, podano także.
W ujęciu jednostkowym strata netto w okresie I-III kw. 2017 r. wyniosła 31,02 mln zł wobec 5,08 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Selena FM to globalny producent i dystrybutor chemii budowlanej. Główne marki to Tytan, Artelit oraz hiszpańska Quilosa. Jest jednym z trzech największych światowych producentów piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi. Zakłady produkcyjne Seleny są zlokalizowane w Polsce, Brazylii, Korei, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii. W 2008 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.