Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Medicalgorithmics wchodzi na rynek turecki

Jarosław Jerzakowski, członek zarządu Medicalgorithmics ds. operacji i sprzedaży.
Jarosław Jerzakowski, członek zarządu Medicalgorithmics ds. operacji i sprzedaży.
Udostępnij

MDG (MEDICALG) 3 marca br. podpisała umowę dystrybucyjną z tureckim Ege Aritmi. Podpisanie umowy z tureckim partnerem to kolejny ważny krok w ekspansji zagranicznej notowanego na GPW medtechu. Turcja to już 23 rynek, na którym będą dostępne innowacyjne produkty Medicalgorithmics. Zarząd spółki spodziewa się, że umowa przyniesie Medicalgorithmics ok. 1,5 mln PLN przychodu rocznie.  

Wejście na rynek turecki to ważny krok w ekspansji zagranicznej spółki na kierunku wschodnioeuropejskim. Turcja to rynek o znaczącym potencjale – ostatnio odnotowała znaczący wzrost w zakresie wdrażania zaawansowanych urządzeń medycznych, szczególnie w dziedzinie obrazowania i diagnostyki. Według szacunków Statista Market Insights (2024) przychody na rynku urządzeń medycznych w Turcji w 2025 roku osiągną 5,4 mld USD. Wśród różnych segmentów największy udział w rynku w Turcji będzie miał rynek urządzeń kardiologicznych, którego wartość ma wynieść w tym roku 889,16 mln USD. W kolejnych latach rynek ten ma rosnąć w tempie 5,09% rocznie (CAGR) w okresie 2025–2029, osiągając wartość 6,59 mld USD w 2029 roku. 

- Konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozwoju i prowadzimy ekspansję globalną. Nasze produkty będę już dostępne na 23 rynkach, od USA i Kanady, poprzez kraje Europy, Bliski Wschód, Australię, aż po kraje Azji Południowo-Wschodniej. Poza podpisaną właśnie umową z partnerem w Turcji w ostatnim czasie podpisaliśmy umowy m.in. z partnerami w Armenii, Gruzji i Szwecji oraz poszerzyliśmy umowę z naszym partnerem w Zjednoczonych Emiratach Arabskich o rynki Kuwejtu i Bahrajnu. Aktywnie poszukujemy kolejnych partnerów i planujemy zwiększać naszą obecność na dotychczasowych oraz rozpoczynać działalność na nowych, atrakcyjnych dla nas rynkach - mówi Jarosław Jerzakowski, członek zarządu Medicalgorithmics ds. operacji i sprzedaży. 

Turcja to 23 rynek na którym będą dostępne innowacyjne produkty Medicalgorithmics. Notowany na GPW medtech ma obecnie podpisane umowy, dzięki którym jest obecny w: USA, Kanadzie, Australii, Czechach, Słowacji, Polsce, Austrii, Szwajcarii, Włoszech, Danii, Finlandii, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Armenii, Gruzji, Indiach, Filipinach, Indonezji, Bahrajnie, Kuwejcie, Omanie i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Ponadto, innowacyjne oprogramowanie Medicalgorithmics jest wykorzystywane w badaniach klinicznych realizowanych w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Polsce, Czechach, Niemczech, Holandii, Danii, Norwegii, Francji, Włoszech, Grecji i Szwecji. Spółka planuje sukcesywnie zwiększać swoje zaangażowanie także w tym obszarze, m.in. dzięki poszerzeniu na początku lutego br. współpracy z kanadyjskim instytutem badawczym Population Health Research Institute (PHRI) – jednym z czołowych ośrodków na świecie prowadzących badania kliniczne. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus