Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

I półrocze 2021 r. w Grupie TIM: rekordowe obroty, skonsolidowany zysk netto wyższy o 357% r/r

Krzysztof Folta, Prezes Zarządu TIM SA
Krzysztof Folta, Prezes Zarządu TIM SA
Udostępnij

Wrocław, Polska – 22 września 2021 r. – Grupa Kapitałowa TIM w I połowie 2021 r wygenerowała 602,4 mln zł przychodów ze sprzedaży (+22% r/r). Skonsolidowany zysk netto osiągnął ponad 43 mln zł, co oznacza wzrost o 357% r/r. Przychody ze sprzedaży TIM SA wzrosły w stosunku do I półrocza 2020 r. aż o 32%, do 569,7 mln zł. Ich suma za ostatnie 12 miesięcy (III kw. 2020 – II kw. 2021 r.) przekroczyła 1,07 mld zł. Trwają prace nad wprowadzeniem 3LP SA na warszawską giełdę.

Wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży jest jeszcze wyższy (+34% r/r) po doprowadzeniu danych do porównywalności tj. jeśli nie uwzględniać przychodów Rotopino.pl S.A. w I półroczu 2020 r. (spółka opuściła Grupę TIM z końcem 2020 r.).

Wzrost sprzedaży usług logistycznych poza GK TIM

Przychody Grupy ze sprzedaży usług (34,3 mln zł) za I półrocze 2020 r. zwiększyły się rok do roku aż o 78,7%. Widać tu przede wszystkim wzrost skali działalności w zakresie świadczenia przez 3LP SA zautomatyzowanych usług logistycznych dla klientów zewnętrznych.

Wzrost przychodów wygenerowanych dla 3LP przez ten segment wyniósł aż 83% w stosunku do I półrocza 2020 roku. To efekt zarówno pozyskiwania przez 3LP nowych klientów, jak i wzrostu skali działalności dotychczasowych, a także potwierdzenie trafności obranej strategii o wyspecjalizowaniu się 3LP w zautomatyzowanych usługach logistycznych dla podmiotów z rynku e-commerce – zauważa Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – Pracujemy nad prospektem emisyjnym spółki. Jesteśmy przekonani, że inwestorzy na warszawskiej giełdzie docenią atrakcyjność i perspektywy rozwoju modelu biznesowego 3LP – dodaje Krzysztof Folta.

Więcej klientów, więcej indeksów

Od marca 2021 r. każdy kolejny miesiąc przynosi w TIM SA miesięczne przychody ze sprzedaży na poziomie powyżej 100 mln zł. Wzrostom sprzedaży towarzyszą bardzo dobre statystyki dotyczące liczby klientów. Przybywa klientów nowych, ale rośnie także grono klientów  lojalnych, a więc takich, którzy w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy dokonali zakupów w co najmniej sześciu z nich. Tych drugich było w I półroczu 2021 r. 5826, tj. o 16% więcej niż w analogicznym okresie 2020 r. Z kolei średnia liczba miesięcznych rejestracji nowych klientów biznesowych wyniosła 1153, co oznacza wzrost o niemal 25% w stosunku do I połowy 2020 r.

- Analizując dane dotyczące wizyt na platformie TIM.pl w pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku, widzimy podobny, bo 27-procentowy, wzrost liczby użytkowników. Co ważne, w dużej części to zasługa kanału organicznego (SEO), z którego trafiło do nas aż 44,5% więcej użytkowników niż w pierwszej połowie 2020 roku – podkreśla Piotr Nosal, członek Zarządu i dyrektor handlowy TIM SA. – Zwiększenie liczby odsłon z naturalnych wyników wyszukiwania to efekt prac optymalizacyjnych mających na celu poprawę widoczności platformy TIM.pl – tak, aby jak najwięcej klientów mogło zrealizować swoją potrzebę zakupową właśnie na TIM.pl.  Przyciąga ich między innymi stale rosnąca oferta produktowa TIM.pl – zarówno z magazynu własnego, jak i w modelu marketplace – dodaje Piotr Nosal.

Na koniec czerwca 2021 r. platforma e-commerce TIM SA umożliwiała dostęp do ponad 276,5 tys. unikalnych indeksów wobec 235,1 tys. rok wcześniej. W I połowie 2021 r. w zamówieniach klientów TIM.pl pojawiło się łącznie ponad 98,7 tys. unikalnych indeksów.

Nadal dynamicznie rośnie segment produktów do instalacji fotowoltaicznych. W I półroczu 2021 r. wygenerował on 4,5% przychodów ze sprzedaży TIM SA. Jego wartość wyniosła 25,9 mln zł, co oznacza wzrost o 74,5% wobec I półrocza 2020 r. Jeśli porównać wyłącznie drugie kwartały 2021 i 2020 roku, wzrost wynosi aż 113%.

II kw. 2021 r. – najlepszy w historii. Nowe inwestycje na horyzoncie

I półrocze 2021 r. przyniosło nie tylko rekordowy wzrost zysku netto Grupy TIM. Skonsolidowana EBITDA zwiększyła się rok do roku o 123,4%, do niemal 67 mln zł. Sam II kwartał 2021 r. był najlepszy pod względem kwartalnych wyników finansowych w całej historii Grupy TIM. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 328,3 mln zł (+29,3 r/r), zysk netto – 29,6 mln zł (+233% r/r), zaś EBITDA – 42,3 mln zł (+142% r/r).

Dopełnieniem pozytywnej oceny sytuacji finansowej Grupy jest „zdrowy” i rotujący stan zapasów oraz najlepsza w historii, z punktu widzenia ekspozycji na ryzyko kredytowe, jakość portfela należności. Ponadto obniżyliśmy dług netto o niemal 22%, do 78,5 mln zł. W efekcie wskaźnik dług netto do EBITDA wynosi jedynie 0,7 – wylicza Piotr Tokarczuk, członek Zarządu i dyrektor finansowy TIM SA. – Jesteśmy dobrze przygotowani na realizowane właśnie nowe inwestycje. Mam na myśli zarówno nowoczesną halę o powierzchni 25 tysięcy metrów kwadratowych z wysokiej klasy automatyką, powstającą  na użytek 3LP SA, jak i nową architekturę IT związaną z pracami nad nową odsłoną naszej platformy e-commerce oraz systemów okołosprzedażowych w ramach projektu TIM.pl 2.0 – dodaje Piotr Tokarczuk.