Branża Transport i logistyka
Wskaźniki płynności: Płynność szybka
- Płynność szybka
Wskaźnik płynności szybkiej, QR (ang. quick ratio) określa, ile razy aktywa bieżące o wysokim stopniu płynności, będące w dyspozycji przedsiębiorstwa, pokrywają jego bieżące zobowiązania wobec osób trzecich. Wskaźnik ten jest wobec wskaźnika CR skorygowany o najmniej płynne aktywa obrotowe, tj. zapasy i rozliczenia międzyokresowe czynne.
Optymalna wysokość tego wskaźnika powinna wynosić 1,0, tj. pasywa bieżące powinny być w całości pokryte aktywami bieżącymi o wysokim stopniu płynności. W przypadku przedsiębiorstw charakteryzujących się szybką rotacją aktywów (np. handlowych) norma ta jest obniżona do poziomu 0,7.
Niska wartość tego wskaźnika może świadczyć o problemach w zakresie płynności, wysoka zaś o nieproduktywnym nagromadzeniu środków pieniężnych i/lub występowaniu wysokiego stanu należności, co może mieć niekorzystny wpływ na wyniki przedsiębiorstwa.
źródło: Wikipedia, opr. wł.
Profil | Raport | Płynność szybka | r/r | k/k |
---|---|---|---|---|
KDM (KDMSHIPNG) | 2017/Q4 | 5,31 | +44,17% | |
XBS (XBSPROLOG) | 2024/Q3 | 3,85 | -15,04% | +128,02% |
STX (STALEXP) | 2025/Q1 | 2,45 | +17,10% | +8,68% |
ATA (ATCCARGO) | 2025/Q1 | 2,26 | +13,83% | -10,30% |
TRN (TRANSPOL) | 2025/Q1 | 1,71 | -4,82% | -5,16% |
KPC (KUPIEC) | 2025/Q1 | 0,88 | +87,09% | +147,43% |
PTE (PARCELTEC) | 2021/Q3 | 0,78 | -18,51% | +6,52% |
ENT (ENTER) | 2024/Q4 | 0,67 | -2,48% | -1,66% |
INPT (INPOST) | 2025/Q1 | 0,62 | -38,19% | -24,30% |
BLT (BALTICON) | 2025/Q1 | 0,57 | -2,73% | +1,83% |
OTS (OTLOG) | 2025/Q1 | 0,57 | -50,80% | -8,75% |
PKP (PKPCARGO) | 2024/Q4 | 0,39 | -16,92% | +2,70% |
PNT (POINTPACK) | 2025/Q1 | 0,34 | -37,71% | -28,66% |
FPO (FORPOSTA) | 2025/Q1 | 0,16 | -65,06% | +233,92% |