Branża Transport i logistyka
Wskaźniki płynności: Płynność szybka
- Płynność szybka
Wskaźnik płynności szybkiej, QR (ang. quick ratio) określa, ile razy aktywa bieżące o wysokim stopniu płynności, będące w dyspozycji przedsiębiorstwa, pokrywają jego bieżące zobowiązania wobec osób trzecich. Wskaźnik ten jest wobec wskaźnika CR skorygowany o najmniej płynne aktywa obrotowe, tj. zapasy i rozliczenia międzyokresowe czynne.
Optymalna wysokość tego wskaźnika powinna wynosić 1,0, tj. pasywa bieżące powinny być w całości pokryte aktywami bieżącymi o wysokim stopniu płynności. W przypadku przedsiębiorstw charakteryzujących się szybką rotacją aktywów (np. handlowych) norma ta jest obniżona do poziomu 0,7.
Niska wartość tego wskaźnika może świadczyć o problemach w zakresie płynności, wysoka zaś o nieproduktywnym nagromadzeniu środków pieniężnych i/lub występowaniu wysokiego stanu należności, co może mieć niekorzystny wpływ na wyniki przedsiębiorstwa.
źródło: Wikipedia, opr. wł.
Profil | Raport | Płynność szybka | r/r | k/k |
---|---|---|---|---|
XBS (XBSPROLOG) | 2024/Q1 | 4,95 | +16,47% | +80,17% |
STX (STALEXP) | 2024/Q3 | 2,26 | +16,92% | +15,00% |
TRN (TRANSPOL) | 2024/Q3 | 1,84 | +2,43% | +8,26% |
PTE (PARCELTEC) | 2021/Q3 | 0,78 | -18,51% | +6,52% |
BLT (BALTICON) | 2024/Q3 | 0,62 | +12,40% | +6,30% |
PKP (PKPCARGO) | 2024/Q3 | 0,38 | -14,43% | +4,31% |
ENT (ENTER) | 2024/Q3 | 0,68 | -20,86% | +3,33% |
FPO (FORPOSTA) | 2024/Q3 | 0,45 | -7,76% | 0,00% |
INPT (INPOST) | 2024/Q3 | 0,96 | +5,91% | -6,62% |
ATA (ATCCARGO) | 2024/Q3 | 1,66 | -20,22% | -14,53% |
KPC (KUPIEC) | 2024/Q3 | 0,37 | -34,30% | -18,43% |
OTS (OTLOG) | 2024/Q3 | 0,61 | -58,56% | -24,46% |
PNT (POINTPACK) | 2024/Q3 | 0,40 | -19,19% | -27,28% |
KDM (KDMSHIPNG) | 2017/Q4 | 5,31 | +44,17% |