Branża Przemysł elektromaszynowy
Wskaźniki płynności: Płynność szybka
- Płynność szybka
Wskaźnik płynności szybkiej, QR (ang. quick ratio) określa, ile razy aktywa bieżące o wysokim stopniu płynności, będące w dyspozycji przedsiębiorstwa, pokrywają jego bieżące zobowiązania wobec osób trzecich. Wskaźnik ten jest wobec wskaźnika CR skorygowany o najmniej płynne aktywa obrotowe, tj. zapasy i rozliczenia międzyokresowe czynne.
Optymalna wysokość tego wskaźnika powinna wynosić 1,0, tj. pasywa bieżące powinny być w całości pokryte aktywami bieżącymi o wysokim stopniu płynności. W przypadku przedsiębiorstw charakteryzujących się szybką rotacją aktywów (np. handlowych) norma ta jest obniżona do poziomu 0,7.
Niska wartość tego wskaźnika może świadczyć o problemach w zakresie płynności, wysoka zaś o nieproduktywnym nagromadzeniu środków pieniężnych i/lub występowaniu wysokiego stanu należności, co może mieć niekorzystny wpływ na wyniki przedsiębiorstwa.
źródło: Wikipedia, opr. wł.
Profil | Raport | Płynność szybka | r/r | k/k |
---|---|---|---|---|
ZMT (ZAMET) | 2025/Q1 | 40,85 | +971,32% | +347,41% |
PSHE (PORSCHE) | 2024/Q4 | 16,23 | +117,52% | +55,54% |
APN (APLISENS) | 2025/Q1 | 4,63 | +49,25% | +27,02% |
PAT (PATENTUS) | 2025/Q1 | 2,73 | -31,43% | -6,59% |
GEA (GRENEVIA) | 2025/Q1 | 2,67 | +3,91% | -10,21% |
LEN (LENA) | 2025/Q1 | 1,87 | -6,98% | +5,74% |
JWW (JWWINVEST) | 2025/Q1 | 1,67 | +1,29% | +1,78% |
TSLA (TESLA) | 2025/Q1 | 1,54 | +31,40% | -4,51% |
SON (SONEL) | 2025/Q1 | 1,46 | -4,33% | +56,55% |
INL (INTROL) | 2025/Q1 | 1,09 | +1,67% | +3,86% |
RLP (RELPOL) | 2025/Q1 | 1,08 | -24,85% | -5,25% |
FEE (FEERUM) | 2025/Q1 | 1,07 | +44,49% | -4,49% |
SWG (SECOGROUP) | 2025/Q1 | 1,05 | +0,29% | -0,89% |
GOV (GOVENA) | 2024/Q1 | 1,04 | -2,22% | +30,01% |
MGT (MANGATA) | 2025/Q1 | 1,02 | -4,66% | +4,87% |
MBG (MERCEDES) | 2025/Q1 | 0,98 | +0,28% | -2,47% |
SIE (SIEMENS) | 2025/Q2 | 0,98 | -11,95% | -22,96% |
BMW | 2025/Q1 | 0,88 | +6,57% | +7,26% |
VOW (VOLKSWAGEN) | 2025/Q1 | 0,83 | -7,27% | -4,64% |
APT (APATOR) | 2025/Q1 | 0,78 | +3,62% | -0,50% |
VOLV (VOLVO) | 2025/Q2 | 0,78 | -4,74% | -18,15% |
HDR (HYDROTOR) | 2025/Q1 | 0,78 | -6,01% | +11,81% |
RAF (RAFAMET) | 2025/Q1 | 0,73 | -29,93% | -3,41% |
NWG (NEWAG) | 2025/Q1 | 0,73 | +19,52% | -6,40% |
RWL (RAWLPLUG) | 2025/Q1 | 0,69 | -29,67% | +24,85% |
FSG (FASING) | 2025/Q1 | 0,68 | -10,32% | -4,24% |
MOJ | 2025/Q1 | 0,67 | +21,84% | +6,51% |
IZS (IZOSTAL) | 2025/Q1 | 0,63 | -16,03% | +18,02% |
ZRE (ZREMB) | 2025/Q1 | 0,55 | +8,13% | -0,58% |
ZUK (STAPORKOW) | 2025/Q1 | 0,48 | +145,08% | +6,92% |
WLT (WIELTON) | 2025/Q1 | 0,42 | -16,38% | -0,76% |
HPS (HYDRAPRES) | 2025/Q1 | 0,38 | -11,26% | -23,45% |
SNX (SUNEX) | 2025/Q1 | 0,32 | +2,27% | -2,41% |
APE (APSENERGY) | 2025/Q1 | 0,32 | -56,32% | -14,10% |
BMC (BUMECH) | 2025/Q1 | 0,17 | -70,94% | -0,18% |