Branża Transport i logistyka
Wskaźniki aktywności: Cykl zobowiązań handlowych
- Cykl zobowiązań handlowych
Wskaźnik ten określa przeciętny termin regulowania zobowiązań z tytułu dostaw i usług przez przedsiębiorstwo. Wskaźnik ten nie ma powszechnie przyjętej normy, przy czym zbyt krótki cykl zobowiązań może wskazywać na nieracjonalne zarządzanie zobowiązaniami, polegające na nie korzystaniu przez przedsiębiorstwo z nieoprocentowanego kredytu kupieckiego. Cykl zbyt długi może oznaczać zaś, że przedsiębiorstwo ma problem z regulowaniem zobowiązań z powodu braku płynności, bądź w związku ze złym zarządzaniem zobowiązaniami. W obu przypadkach przedsiębiorstwo naraża się na ponoszenie kosztów odsetek ustawowych od przeterminowanych płatności. Może też mieć problemy ze współpracą z podwykonawcami lub dostawcami, co w przypadku ich istotnego udziału w prowadzeniu działalności gospodarczej przez przedsiębiorstwo, może mieć wpływ na jakość i terminowość świadczonych usług.
Profil | Raport | Cykl zobowiązań handlowych | r/r | k/k |
---|---|---|---|---|
KDM (KDMSHIPNG) | 2017/Q4 | 40 | -25,93% | |
PTE (PARCELTEC) | 2021/Q3 | 0 | ||
XBS (XBSPROLOG) | 2024/Q1 | 14 | -6,67% | -6,67% |
STX (STALEXP) | 2024/Q3 | 85 | +10,39% | +2,41% |
FPO (FORPOSTA) | 2024/Q3 | |||
TRN (TRANSPOL) | 2024/Q3 | 46 | +4,55% | -2,13% |
ATA (ATCCARGO) | 2024/Q3 | 23 | -32,35% | -14,81% |
BLT (BALTICON) | 2024/Q3 | 0 | ||
KPC (KUPIEC) | 2024/Q3 | 65 | -20,73% | +6,56% |
OTS (OTLOG) | 2024/Q3 | 49 | +58,06% | +16,67% |
PKP (PKPCARGO) | 2024/Q3 | 78 | +47,17% | +11,43% |
ENT (ENTER) | 2024/Q3 | 27 | -15,62% | 0,00% |
PNT (POINTPACK) | 2024/Q3 | 57 | -34,48% | -5,00% |
INPT (INPOST) | 2024/Q3 | 40 | -4,76% | 0,00% |