Branża Transport i logistyka
Wskaźniki aktywności: Cykl zobowiązań handlowych
- Cykl zobowiązań handlowych
Wskaźnik ten określa przeciętny termin regulowania zobowiązań z tytułu dostaw i usług przez przedsiębiorstwo. Wskaźnik ten nie ma powszechnie przyjętej normy, przy czym zbyt krótki cykl zobowiązań może wskazywać na nieracjonalne zarządzanie zobowiązaniami, polegające na nie korzystaniu przez przedsiębiorstwo z nieoprocentowanego kredytu kupieckiego. Cykl zbyt długi może oznaczać zaś, że przedsiębiorstwo ma problem z regulowaniem zobowiązań z powodu braku płynności, bądź w związku ze złym zarządzaniem zobowiązaniami. W obu przypadkach przedsiębiorstwo naraża się na ponoszenie kosztów odsetek ustawowych od przeterminowanych płatności. Może też mieć problemy ze współpracą z podwykonawcami lub dostawcami, co w przypadku ich istotnego udziału w prowadzeniu działalności gospodarczej przez przedsiębiorstwo, może mieć wpływ na jakość i terminowość świadczonych usług.
Profil | Raport | Cykl zobowiązań handlowych | r/r | k/k |
---|---|---|---|---|
PKP (PKPCARGO) | 2025/Q1 | 101 | +62,90% | +13,48% |
STX (STALEXP) | 2025/Q2 | 76 | -8,43% | +10,14% |
KPC (KUPIEC) | 2025/Q2 | 59 | -3,28% | +5,36% |
OTS (OTLOG) | 2025/Q1 | 56 | +51,35% | +3,70% |
PNT (POINTPACK) | 2025/Q1 | 53 | -20,90% | +10,42% |
INPT (INPOST) | 2025/Q1 | 45 | +15,38% | +4,65% |
TRN (TRANSPOL) | 2025/Q1 | 43 | -6,52% | -2,27% |
KDM (KDMSHIPNG) | 2017/Q4 | 40 | -25,93% | |
ENT (ENTER) | 2025/Q1 | 27 | 0,00% | 0,00% |
ATA (ATCCARGO) | 2025/Q1 | 23 | -20,69% | -4,17% |
XBS (XBSPROLOG) | 2024/Q3 | 12 | -14,29% | 0,00% |
PTE (PARCELTEC) | 2021/Q3 | 0 | ||
BLT (BALTICON) | 2025/Q1 | 0 | ||
FPO (FORPOSTA) | 2025/Q1 |