Branża Przemysł elektromaszynowy
Wskaźniki aktywności: Cykl zobowiązań handlowych
- Cykl zobowiązań handlowych
Wskaźnik ten określa przeciętny termin regulowania zobowiązań z tytułu dostaw i usług przez przedsiębiorstwo. Wskaźnik ten nie ma powszechnie przyjętej normy, przy czym zbyt krótki cykl zobowiązań może wskazywać na nieracjonalne zarządzanie zobowiązaniami, polegające na nie korzystaniu przez przedsiębiorstwo z nieoprocentowanego kredytu kupieckiego. Cykl zbyt długi może oznaczać zaś, że przedsiębiorstwo ma problem z regulowaniem zobowiązań z powodu braku płynności, bądź w związku ze złym zarządzaniem zobowiązaniami. W obu przypadkach przedsiębiorstwo naraża się na ponoszenie kosztów odsetek ustawowych od przeterminowanych płatności. Może też mieć problemy ze współpracą z podwykonawcami lub dostawcami, co w przypadku ich istotnego udziału w prowadzeniu działalności gospodarczej przez przedsiębiorstwo, może mieć wpływ na jakość i terminowość świadczonych usług.
Profil | Raport | Cykl zobowiązań handlowych | r/r | k/k |
---|---|---|---|---|
RAF (RAFAMET) | 2025/Q1 | 285 | +185,00% | +17,28% |
NWG (NEWAG) | 2025/Q1 | 134 | -11,26% | -8,22% |
BMC (BUMECH) | 2025/Q1 | 119 | +83,08% | +14,42% |
WLT (WIELTON) | 2025/Q1 | 98 | +8,89% | -1,01% |
IZS (IZOSTAL) | 2025/Q1 | 86 | +36,51% | +1,18% |
APE (APSENERGY) | 2025/Q1 | 84 | +18,31% | -6,67% |
FSG (FASING) | 2025/Q1 | 76 | -8,43% | +1,33% |
SNX (SUNEX) | 2025/Q1 | 72 | +10,77% | +2,86% |
FEE (FEERUM) | 2025/Q1 | 72 | -5,26% | +4,35% |
RWL (RAWLPLUG) | 2025/Q1 | 69 | 0,00% | 0,00% |
HDR (HYDROTOR) | 2025/Q1 | 66 | +8,20% | -1,49% |
GEA (GRENEVIA) | 2025/Q1 | 64 | -23,81% | -1,54% |
INL (INTROL) | 2025/Q1 | 63 | +16,67% | +6,78% |
SON (SONEL) | 2025/Q1 | 59 | -9,23% | -1,67% |
VOLV (VOLVO) | 2025/Q1 | 55 | -1,79% | 0,00% |
MGT (MANGATA) | 2025/Q1 | 51 | -3,77% | -1,92% |
TSLA (TESLA) | 2025/Q1 | 50 | -9,09% | -1,96% |
GOV (GOVENA) | 2024/Q1 | 48 | +54,84% | +33,33% |
SWG (SECOGROUP) | 2025/Q1 | 47 | +2,17% | -4,08% |
ZUK (STAPORKOW) | 2025/Q1 | 46 | +58,62% | -13,21% |
RLP (RELPOL) | 2025/Q1 | 46 | +15,00% | +6,98% |
ZRE (ZREMB) | 2025/Q1 | 41 | -4,65% | +2,50% |
SIE (SIEMENS) | 2025/Q2 | 41 | -4,65% | -2,38% |
BMW | 2025/Q1 | 37 | -28,85% | -7,50% |
VOW (VOLKSWAGEN) | 2025/Q1 | 35 | +2,94% | 0,00% |
APT (APATOR) | 2025/Q1 | 33 | +3,12% | +3,12% |
APN (APLISENS) | 2025/Q1 | 33 | +3,12% | 0,00% |
MBG (MERCEDES) | 2025/Q1 | 33 | +3,12% | -2,94% |
PAT (PATENTUS) | 2025/Q1 | 32 | -8,57% | -13,51% |
LEN (LENA) | 2025/Q1 | 25 | -3,85% | 0,00% |
MOJ | 2025/Q1 | 24 | 0,00% | 0,00% |
HPS (HYDRAPRES) | 2025/Q1 | 24 | -25,00% | 0,00% |
ZMT (ZAMET) | 2025/Q1 | 24 | -17,24% | -14,29% |
JWW (JWWINVEST) | 2025/Q1 | 21 | +50,00% | +10,53% |
PSHE (PORSCHE) | 2024/Q4 | 0 |