Branża Przemysł elektromaszynowy
Wskaźniki aktywności: Cykl zobowiązań handlowych
- Cykl zobowiązań handlowych
Wskaźnik ten określa przeciętny termin regulowania zobowiązań z tytułu dostaw i usług przez przedsiębiorstwo. Wskaźnik ten nie ma powszechnie przyjętej normy, przy czym zbyt krótki cykl zobowiązań może wskazywać na nieracjonalne zarządzanie zobowiązaniami, polegające na nie korzystaniu przez przedsiębiorstwo z nieoprocentowanego kredytu kupieckiego. Cykl zbyt długi może oznaczać zaś, że przedsiębiorstwo ma problem z regulowaniem zobowiązań z powodu braku płynności, bądź w związku ze złym zarządzaniem zobowiązaniami. W obu przypadkach przedsiębiorstwo naraża się na ponoszenie kosztów odsetek ustawowych od przeterminowanych płatności. Może też mieć problemy ze współpracą z podwykonawcami lub dostawcami, co w przypadku ich istotnego udziału w prowadzeniu działalności gospodarczej przez przedsiębiorstwo, może mieć wpływ na jakość i terminowość świadczonych usług.
Profil | Raport | Cykl zobowiązań handlowych | r/r | k/k |
---|---|---|---|---|
RAF (RAFAMET) | 2024/Q2 | 138 | +42,27% | +38,00% |
BMC (BUMECH) | 2024/Q3 | 90 | +119,51% | +36,36% |
GOV (GOVENA) | 2024/Q1 | 48 | +54,84% | +33,33% |
IZS (IZOSTAL) | 2024/Q3 | 80 | +26,98% | +23,08% |
JWW (JWWINVEST) | 2024/Q2 | 16 | -11,11% | +14,29% |
APE (APSENERGY) | 2024/Q3 | 80 | +23,08% | +11,11% |
RLP (RELPOL) | 2024/Q3 | 42 | -6,67% | +7,69% |
SNX (SUNEX) | 2024/Q2 | 70 | +25,00% | +7,69% |
MBG (MERCEDES) | 2023/Q3 | 33 | 0,00% | +6,45% |
APN (APLISENS) | 2024/Q2 | 34 | +3,03% | +6,25% |
HDR (HYDROTOR) | 2024/Q3 | 65 | +8,33% | +4,84% |
MOJ | 2024/Q3 | 25 | -10,71% | +4,17% |
WLT (WIELTON) | 2024/Q2 | 93 | +10,71% | +3,33% |
VOW (VOLKSWAGEN) | 2024/Q3 | 35 | -2,78% | +2,94% |
HPS (HYDRAPRES) | 2024/Q3 | 35 | +16,67% | +2,94% |
RWL (RAWLPLUG) | 2024/Q2 | 71 | 0,00% | +2,90% |
MGT (MANGATA) | 2024/Q3 | 55 | +14,58% | +1,85% |
INL (INTROL) | 2024/Q3 | 57 | +3,64% | +1,79% |
APT (APATOR) | 2024/Q3 | 32 | -11,11% | 0,00% |
LEN (LENA) | 2024/Q3 | 26 | +8,33% | 0,00% |
BMW | 2023/Q1 | 35 | +6,06% | 0,00% |
SIE (SIEMENS) | 2024/Q3 | 43 | -2,27% | 0,00% |
ZMT (ZAMET) | 2024/Q2 | 29 | -19,44% | 0,00% |
SON (SONEL) | 2024/Q2 | 64 | -17,95% | -1,54% |
TSLA (TESLA) | 2024/Q3 | 52 | -10,34% | -1,89% |
ZUK (STAPORKOW) | 2024/Q2 | 28 | +16,67% | -3,45% |
SWG (SECOGROUP) | 2024/Q3 | 49 | +6,52% | -3,92% |
FSG (FASING) | 2024/Q3 | 76 | -14,61% | -6,17% |
ZRE (ZREMB) | 2024/Q2 | 40 | -27,27% | -6,98% |
FEE (FEERUM) | 2024/Q2 | 70 | +6,06% | -7,89% |
GEA (GRENEVIA) | 2024/Q3 | 73 | -10,98% | -12,05% |
NWG (NEWAG) | 2024/Q3 | 140 | +40,00% | -12,50% |
PAT (PATENTUS) | 2024/Q3 | 34 | -19,05% | -17,07% |
PSHE (PORSCHE) | 2024/Q1 | 0 |