Zgodnie z przewidywaniami CCC wygenerowało stratę netto za cały 2022 r. Strata netto jednostki dominującej była prawie dwukrotnie wyższa niż rok temu i wyniosła minus 417,6 mln zł. W odniesieniu zaś do IV kwartału wyniki są nieco gorsze niż wcześniej szacowała Spółka. Jako jedne z pierwszych wyzwań, przed którymi obecnie staje CCC jest poprawa marż oraz zmniejszenie zadłużenia. Celem Spółki na 2023 r. jest marża brutto na sprzedaży w wysokości 47-50 proc., co wciąż jednak jest poziomem istotnie mniejszym niż u konkurencji (wynika to po części z charakteru modelu biznesowego Spółki polegającego na strategii niskiej ceny). Zakładany największy poziom marż ma mieć miejsce dla marki CCC (54-56 proc.), najniższy zaś dla marki Modivo (40-42 proc.). W przypadku marki HalfPrice marża ma kształtować się w przedziale 45-46 proc. Drugim celem strategicznym na 2023 r. jest zdelewarowanie poprzez emisję akcji, co zapewni finansowanie w sposób inny niż kapitał dłużny (Spółka chce w ten sposób zmniejszyć zobowiązania finansowe o ok. 1 mld zł). W naszej ocenie, działania te są nie tylko słuszne, ale i konieczne. Pod znakiem zapytania stoją jednak: możliwość osiągnięcia zakładanych marż z uwagi na presję kosztową oraz sukces emisji akcji (część akcji ma objąć Dariusz Miłek, dotychczasowy największy akcjonariusz). Ostatnie zmiany kursu akcji sugerują, że inwestorzy zaczynają mieć nadzieję na poprawę sytuacji w przyszłości (od połowy marca kurs wzrósł o 12,4 proc., aczkolwiek mogło być to tylko odreagowanie po, z kolei, silnych spadkach jakie miały miejsce na akcjach od końca stycznia br.)
pobierz pełny biuletyn