Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa Hub.Tech wypracowała wstępnie 8,54 mln zł zysku netto w I kwartale 2021 r.

Udostępnij

Grupa HUB (HUBTECH), rozwijająca ekologiczne i biotechnologiczne rozwiązania, odnotowała według wstępnych danych rekordowy I kwartał w historii spółki. Firmy z Grupy łącznie wypracowały 8,54 mln zł zysku netto. Dla porównania w 2020 r. skonsolidowany wynik netto wyniósł 0,52 mln zł. W dużej mierze za wzrost wyniku odpowiadają efektywne działania sprzedażowo-marketingowe oraz inwestycje w ekologicznej części biznesu - Onlybio.life.

W 2020 r. spółka przeprowadziła liczne inwestycje dające podstawy do dynamicznego tempa wzrostu w bieżącym roku, takie jak m.in. ukończenie budowy Centrum Badawczo-Rozwojowego, optymalizacja kanałów dystrybucji, a także zwiększenie mocy produkcyjnych, poziomu zapasów oraz ilości zatrudnionych osób.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że możemy podzielić się z inwestorami takimi wynikami już w pierwszym kwartale tego roku. Jest to przede wszystkim efekt precyzyjnie realizowanej strategii, wytężonych prac optymalizacyjno-logistycznych oraz sporych nakładów inwestycyjnych, które zostały poniesione w ubiegłym roku. Dominującym podmiotem Grupy pod względem wypracowanego zysku jest Onlybio.life S.A. W I kwartale tego roku sprzedaż produktów spółki mimo panującej pandemii odnotowała dynamiczny wzrost zarówno w kanale stacjonarnym, jak i kanale e-commerce – informuje Marcin Pawlikowski, wiceprezes Grupy Hub.Tech. – Widzimy bardzo pozytywny odzew klientów marki, co jest dla nas najlepszym dowodem na skutecznie prowadzone działania marketingowe – dodaje.

Onlybio.life przeprowadza efektywny marketing produktowy w social media (TikTok, Instagram, Facebook), gdzie łączna ilość obserwujących profile spółki wynosi ponad 177 tys. osób. Szacunkowe wyniki z Q1 2021 r. potwierdzają odnotowaną w ubiegłym roku tendencje. Przychody ze sprzedaży ekologicznych kosmetyków i środków czystości Onlybio.life S.A. były trzykrotnie większe od sprzedaży barwników i pigmentów realizowanej przez spółkę Boruta-Zachem Kolor Sp. z o.o. Przychody wymienionych podmiotów w I kwartale 2021 r. wyniosły odpowiednio 17,7 mln zł i 5,5 mln zł, przy zysku netto na poziomie 5,1 mln zł i 0,9 mln zł. Coraz większe znaczenie w biznesie Hub.Tech ma InventionBio, spółka działająca w obszarze biotechnologii przemysłowej, która wypracowała 18,5 mln przychodów i 2,5 mln zysku netto. Przedstawione dane finansowe nie uwzględniają wyłączeń konsolidacyjnych, które zostaną dokonane w skonsolidowanym raporcie za I kwartał 2021 r. Ostateczne wyniki finansowe grupy kapitałowej zostaną opublikowane 17 maja 2021 r.

Odnotowaliśmy w ubiegłym kwartale wysoki poziom sprzedaży produktów powstających w wyniku biorafinacji do naszych kontrahentów, w tym też Onlybio.life. Co więcej, zostaliśmy zwycięzcami prestiżowego konkursu o globalnej renomie w branży kosmetycznej The Cosmetic Victories, a nasza technologia została doceniona spośród kilkudziesięciu projektów z całego świata. Nabyte kontakty oraz wyróżnienie na takim wydarzeniu, umacniają naszą pozycję na zagranicznych rynkach oraz pozytywnie wpływają na relacje z największymi globalnymi, rynkowymi graczami – podsumowuje Marcin Łukaszewicz, prezes InventionBio.

Grupa Hub.Tech wraz z InventionBio zamierza zadebiutować równolegle na rynku głównym GPW w 2021 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus