Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Sonel celuje w 300 mln zł przychodów w 2027 r. i wzrost zysku netto o co najmniej 10% rocznie

Tomasz Wiśniewski, Prezes Zarządu Sonel S.A.
Tomasz Wiśniewski, Prezes Zarządu Sonel S.A.
Udostępnij

Grupa Kapitałowa SON (SONEL), jeden z wiodących producentów przyrządów pomiarowych, ogłosiła strategię na lata 2025–2027. Celem Grupy jest osiągnięcie 300 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży w 2027 roku oraz roczny wzrost zysku netto w jednostce dominującej o co najmniej 10%. Jednocześnie Sonel planuje utrzymać wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) na poziomie 17% oraz pozostać spółką dywidendową, oferując inwestorom stabilne i regularne wypłaty.

Nowa strategia Sonel to kompleksowy plan rozwoju, którego celem jest umocnienie pozycji firmy na rynkach krajowych i międzynarodowych. Obejmuje on trzy kluczowe filary: innowacyjność, transformację cyfrową i ekspansję zagraniczną.

Nasza nowa strategia to ambitny, ale realistyczny plan przekształcenia Sonel w globalnego lidera branży pomiarowej. Chcemy nie tylko zwiększać skalę działalności, ale przede wszystkim dostarczać naszym klientom innowacyjne, łatwe w użyciu i funkcjonalne rozwiązania. Chcemy w pełni wykorzystać nasz potencjał, osiągając w 2027 roku 200 mln zł sprzedaży w segmencie mierników i 100 mln zł w segmencie liczników. Dzięki inwestycjom w badania i rozwój oraz współpracy z ośrodkami naukowymi, zamierzamy wyznaczać nowe standardy w branży – powiedział Tomasz Wiśniewski, Prezes Zarządu Sonel S.A.

Sonel planuje wprowadzenie na rynek nowych produktów, które odpowiadają na potrzeby klientów z różnych sektorów – od przemysłu, przez przetwórstwo, po energetykę odnawialną. Spółka wprowadzi również nowe linie produktowe, które uzupełnią istniejącą ofertę i otworzą nowe możliwości rozwoju. Producent przyrządów pomiarowych skupi się również na tworzeniu rozwiązań o wysokiej funkcjonalności, przystępnej cenie i łatwości obsługi. Szczególny nacisk będzie położony na urządzenia wspierające transformację energetyczną (fotowoltaika, elektromobilność i magazyny energii) i przemysł.

Jednym z filarów strategii jest pełna digitalizacja procesów biznesowych. Sonel inwestuje w nowe technologie informatyczne, wdraża systemy zarządzania relacjami z klientami (CRM) oraz rozwija nowe kanały dystrybucji. Celem jest zwiększenie efektywności operacyjnej, poprawa komunikacji z klientami i stworzenie bardziej elastycznego modelu biznesowego.

Transformacja cyfrowa to dla nas klucz do zwiększenia efektywności i konkurencyjności. Inwestujemy w technologie, które pozwolą nam szybciej reagować na potrzeby rynku i budować jeszcze silniejsze relacje z klientami. To krok, który zapewni długofalowy rozwój i stabilność naszej organizacji – dodał Tomasz Wiśniewski.

Sonel ma ambicję stać się dużym globalnym graczem, dostarczając swoje produkty na nowe rynki zagraniczne. Firma prowadzi analizy potencjału rynków międzynarodowych, dostosowując ofertę do lokalnych potrzeb oraz budując silne sieci dystrybucji. Ekspansja poza granice kraju to jeden z kluczowych elementów strategii, który ma zapewnić długoterminowy wzrost przychodów. Spółka nie zapomina również o rynku krajowym i chce utrzymać na nim dominującą rolę jako dostawca rozwiązań pomiarowych.

Grupa stawia również na rozwój spółek zależnych, koncentrując się na ekspansji na kluczowych rynkach międzynarodowych. Sonel Singapore rozwinie ofertę dla Azji Południowo-Wschodniej, MBS - Sonel GmbH w Niemczech wzmocni pozycję w regionie DACH, a Sonel India zwiększy udział w przetargach rządowych i prywatnych. Spółka Foxytech będzie korzystać z trendów transformacji energetycznej, umacniając swoją pozycję rynkową.

Jednocześnie Grupa Sonel będzie kontynuować działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności korporacyjnej. Spółka wdraża programy proekologiczne, promuje etyczne praktyki biznesowe oraz wspiera lokalne inicjatywy społeczne.

Przypomnijmy, że głównym celem finansowym poprzedniej skorygowanej strategii na lata 2022-2024 było osiągnięcie w 2024 roku sprzedaży produktów i usług na poziomie 170 mln zł w spółce dominującej oraz 250 mln zł w całej Grupie Kapitałowej przy jednoczesnym utrzymaniu zwrotu z kapitału własnego (ROE) na poziomie nie niższym niż 17%. Wyniki roczne spółka opublikuje w kwietniu.

Narastająco po trzech kwartałach Grupa odnotowała skonsolidowaną sprzedaż na poziomie 158,1 mln zł. EBITDA osiągnęła poziom 22,2 mln zł, a zysk netto wzrósł do 11,06 mln zł.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus