Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Budimex wybuduje 16-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S6

Udostępnij

W dniu 16 kwietnia 2021 roku BDX (BUDIMEX) podpisał z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku umowę na budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S6 w ramach projektu pn. „Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej z podziałem na 2 części: Część nr 1: Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Zadanie 1: węzeł Chwaszczyno (bez węzła) – węzeł Żukowo (bez węzła)”. Kontrakt o wartości ponad 581 mln zł netto generalny wykonawca zrealizuje w ciągu 38 miesięcy od podpisania umowy z wyłączeniem okresów zimowych czyli do końca 2024 r.

Umowę podpisano na odcinku S6 Luzino-Szemud realizowany przez Budimex, który jest kontynuacją planowanej Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta.  W ramach inwestycji Budimex będzie odpowiedzialny za realizację ok. 16,3 km odcinka Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej, będącej częścią drogi ekspresowej S6. Do roku 2024 roku powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa posiadająca po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i  z rezerwą pod trzeci pas, węzły drogowe „Miszewo” oraz „Chwaszczyno”, obwód drogowy Miszewo, a także m.in. 25 obiektów inżynieryjnych. Kontrakt realizowany będzie w formule „Projektuj i buduj”.

Budimex posiada ogromne doświadczenie w realizacji kontraktów drogowych w Polsce. Cieszymy się, że zrealizujemy nowy odcinek, strategicznej dla całego transportu lokalnego i krajowego, trasy ekspresowej S6To kolejna nasza duża inwestycja w województwie pomorskim. Obecnie realizujemy także Trasę Kaszubską S6 na odcinku Luzino-Szemud. Budowę tego odcinka zakończymy w tym roku. – mówi Dariusz Blocher – Prezesa Zarządu Budimex SA.

Osiemdziesiąt procent budów drogowych realizujemy przed terminem końcowym. Mamy doświadczenie w realizacji odcinków dróg bardzo wymagających od strony inżynierskiej: na niestabilnych i nierównych gruntach, przy licznych estakadach czy podmokłym terenie. Dotrzymujemy zawsze naszych obietnic i doprowadzamy kontrakty do końca na korzyść inwestorów i użytkowników dróg – dodaje Dariusz Blocher.

Budowa OMT została podzielona na dwie części. Pierwsze zadanie, realizowane przez Budimex, to odcinek węzeł Chwaszczyno (bez węzła) – węzeł Żukowo (bez węzła). W ramach drugiego natomiast prace będą realizowane przez konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia na odcinku Żukowo (z węzłem) – Gdańsk Południe (rozbudowa węzła) oraz przy obwodnicy Żukowa. Docelowo OMT będzie miała około 39 km długości i umożliwi sprawny przejazd od strony autostrady A1 oraz S7 w kierunku zachodnim i północnym województwa pomorskiego, wyprowadzając ruch tranzytowy na dalsze odcinki trasy S6 w kierunku Lęborka, Słupska i Koszalina. Budowana obwodnica będzie miała strategiczne znaczenie także dla transportu w obrębie Żukowa oraz Chwaszczyna i odciąży ruch na istniejącej drodze ekspresowej S6 Obwodnicy Trójmiasta.

OMT to kolejna inwestycja infrastrukturalna w portfolio Budimeksu. Aktualnie firma realizuje m.in. budowę odcinka A1 Tuszyn-Piotrków, drogi ekspresowej S61 (na odcinkach: Suwałki – Budzisko z obwodnicą Szypliszek, Stawiski-Szczuczyn, Wysokie – Raczki) oraz trasy ekspresowej S19 na odcinku od węzła Białystok Zachód (bez węzła) do węzła Białystok Księżyno (z węzłem) oraz na odcinku pomiędzy węzłami Kamień i Sokołów Małopolski Północ.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus