VTI (VENTUREIN), fundusz venture capital notowany na GPW, obejmuje nowe udziały w Sundose, producencie spersonalizowanych suplementów diety sprzedawanych w modelu abonamentowym. Tym samym zwiększa ekspozycję portfela inwestycyjnego na rosnący rynek produktów wspierających zdrowy styl życia. Po podwyższeniu kapitału zakładowego fundusz będzie posiadał 735 udziałów, które stanowić będą blisko 10% kapitału Sundose.
Venture INC, w wyniku konwersji pożyczki na udziały, zwiększa swoje zaangażowanie do blisko 10% w Sundose. Transakcja odbywa się w wyniku spełnienia się warunków umowy pożyczki, o której spółka informowała w ostatnim raporcie finansowym.
- Sundose jest jedną ze spółek, w którą zainwestowaliśmy w ubiegłym roku. Od początku wykazuje potencjał wysokich zwrotów, m.in. ze względu na obecność w perspektywicznej branży suplementów i zyskującego na popularności modelu sprzedaży subskrypcyjnej. Wyniki Sundose napawają optymizmem, choć wydaje się, że to dopiero rozgrzewka przed wejściem na nowe, zagraniczne rynki. Począwszy od pierwszego półrocza ubiegłego roku, spółka odnotowuje stały wzrost przychodów, jednocześnie w listopadzie osiągnęła rekordowy w historii wynik finansowy, który jest wyższy o prawie 300% w porównaniu do stycznia - komentuje Jakub Sitarz, Prezes Venture INC.
Rozwój rynku suplementów
Zeszły rok w Sundose był poświęcony m.in. inwestycji w najlepszy zespół ekspertów rynkowych, który w efekcie powiększył się dwukrotnie. Wprowadzone zmiany pozwoliły na pokrycie kluczowych kompetencji firmy potrzebnych do globalnej ekspansji. Kolejnym ważnym obszarem było wdrożenie nowego modelu produkcji i jego częściowa automatyzacja, co pozwala na zredukowanie kosztów produkcji i łatwiejsze skalowanie sprzedaży.
Znaczne zmiany zaszły również na platformie e-commerce oraz w samym produkcie. Na przestrzeni roku została uruchomiona nowa wersja strony internetowej, a także aktualizacja aplikacji mobilnej, która jest wzbogacona o nowe funkcjonalności. Co więcej, cały czas rozwijany jest silnik personalizacji - już w pierwszym kwartale 2020 r. Sundose wprowadził trzy warianty pakietów oraz poprawił algorytm generowania składów (w oparciu o indywidualne wykluczenia). Kładąc nacisk na aspekt ekologii, spółka wdrożył nowe opakowanie, dzięki którym zaoszczędzono 40% tego materiału w opakowaniu.
Sundose z sukcesem umacnia swoją markę skupioną na prozdrowotnym stylu życia, czego elementami były udane kampanie, takie jak "Mądre suplementowanie", akcja "Odporność", a także "Dbamy o mamy". Obecnie zespół opracowuje kampanie online video z udziałem ekspertów.
Już w tym roku spółka weszła na rynek niemiecki oraz brytyjski, a w kolejnym planuje mocniejszą ekspansję międzynarodową.