CLD (CLOUD), spółka monetyzująca dane z internetu, działająca w obszarze Big Data, podała szacunek za miesiąc styczeń dotyczący dynamiki sprzedaży danych do kluczowych klientów w segmencie Data enrichment, odnotowany wzrost wyniósł 98% r/r. Wskaźnik będzie raportowany regularnie w cyklu miesięcznym, co ma na celu przekazywanie akcjonariuszom możliwie najbardziej aktualnych informacji, które mają kluczowe znaczenie dla sytuacji finansowej Spółki.
- Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych akcjonariuszy, podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu regularnej publikacji wskaźnika, który w naszej opinii odzwierciedla rzeczywiste tempo rozwoju biznesu oraz oddaje aktualną koniunkturę rynkową. Wraz z pierwszym raportem, przedstawiamy jego procentową dynamikę także za każdy z ostatnich 12 miesięcy – komentuje Piotr Prajsnar, Prezes Zarządu Cloud Technologies.
Ze względu na specyfikę rynku reklamy internetowej, na którym raporty sprzedażowe od kontrahentów przekazywane są z istotnym opóźnieniem, Spółka każdorazowo wyliczy i zaprezentuje wskaźnik najpóźniej w ciągu 60 dni od końca miesiąca obejmowanego analizą. Wartość sprzedaży ma charakter szacunkowy i może różnić się od finalnych wyników przekazywanych w odpowiednich raportach okresowych.
- Mamy ograniczony wpływ na szybkość otrzymywania raportów sprzedażowych od kontrahentów, dlatego pracując nad wskaźnikiem skupiliśmy się na tym, aby w jak największym stopniu odzwierciedlał on tempo rozwoju naszego biznesu. Po nałożeniu wskaźnika na nasze historyczne dane, osiągnęliśmy wysoki poziom pokrycia z faktycznymi wynikami Spółki. Pełny zakres informacji dotyczący sposobu wyliczenia wskaźnika i formy jego ujęcia jest wyjaśniony w raporcie – wyjaśnia Piotr Prajsnar.
Data enrichment jest strategicznym obszarem działalności grupy Cloud Technologies, który obejmuje monetyzację danych oraz technologii do ich przetwarzania. Ten segment jest jednocześnie najważniejszym źródłem wzrostu przychodów, a ze względu na wysoki poziom marży ma kluczowe znaczenie dla wyników finansowych grupy kapitałowej.
- Raport sprzedażowy jest podawany dla kluczowych klientów z segmentu Data enrichment, który w samym 2020 r. poprawił swój wynik o kolejne 4,5 mln zł EBITDA, co oznacza wzrost o około 145% r/r – dodaje Piotr Soleniec, Dyrektor Finansowy.
Cloud Technologies obchodzi w tym roku 10-lecie swojej działalności. Z firmy o początkowo lokalnym zasięgu, zmieniła się w globalny podmiot tworzący grupę kapitałową złożoną z trzech spółek: Audience Network, OnAudience.com oraz Online Advertising Network. W chwili obecnej Cloud Technologies pozyskuje dane z ponad 200 rynków na całym świecie i przetwarza około 100 mld anonimowych profili internautów.
Zgodnie z konsekwentnie realizowaną strategią rozwoju, Spółka kontynuuje proces wykorzystywania swojego potencjału w kluczowych obszarach, w szczególności w zakresie przetwarzania anonimowych danych o internautach oraz narzędzi do ich monetyzacji. Spółka w najbliższym czasie skupi się na rozbudowie międzynarodowej sieci dystrybucji, przede wszystkim na rynkach zagranicznych i ze szczególnym uwzględnieniem USA, które stanowią główne źródło przychodów ze sprzedaży danych. Dalszy rozwój obejmie również platformę DSP, wykorzystywaną w reklamie internetowej do zakupu powierzchni reklamowej oraz autorską technologię DMP, umożliwiającą gromadzenie i przetwarzanie cyfrowych informacji.