Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki finansowe Kino Polska w 2020 r. oraz list do akcjonariuszy

Udostępnij

Przychody KPL (KINOPOL) w roku 2020 wyniosły 211,81 mln zł wobec 201,59 mln zł odnotowanych w okresie poprzedniego roku. Wynik na działalności operacyjnej wzrósł w ubiegłym roku do 35,11 mln zł z 26,1 mln zł w 2019 r. W 2020 r. spółka odnotowała wynik netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej na poziomie 27,24 mln zł w porównaniu do 18,54 mln zł osiągniętych rok wcześniej.

Poniżej pełna treść listu prezesa zarządu Kino Polska do akcjonariuszy:

Szanowni Państwo,

W imieniu Zarządu Kino Polska TV S.A. („Spółka”) przedstawiam Państwu Raport roczny Grupy Kapitałowej Kino Polska TV S.A. („Grupa”, „Grupa Kapitałowa”) za rok 2020.

Rok 2020, z uwagi na globalną epidemię COVID-19, był bezprecedensowy. Zarówno polska, jak i światowa gospodarka musiały funkcjonować w niespotykanych dotąd okolicznościach. Wiele firm nie poradziło sobie w nowej rzeczywistości, naznaczonej wprowadzaniem pandemicznych obostrzeń, takich jak czasowe zamrażanie niektórych sektorów gospodarki. Tym mocniej chciałbym podkreślić, iż pandemia COVID-19 nie miała istotnie negatywnego wypływu na działalność Grupy Kapitałowej Kino Polska TV S.A.

W okresie 2020 r. nie odnotowaliśmy żadnych problemów z płynnością finansową. Większość segmentów naszego biznesu, w tym Stopklatka, poprawiła swoją rentowność, a wszystkie kanały z portfolio Grupy odnotowały wzrost przychodów ze sprzedaży czasu reklamowego, także stacje nadawane naziemnie, mimo odczuwalnego w drugim kwartale 2020 r. wpływu pandemii. W porównaniu do 2019 r. przychody ze sprzedaży reklam na kanałach Grupy zwiększyły się o 11%. Przychody z emisji zanotowały 10% wzrost i na koniec 2020 r. wyniosły 113 mln zł. Złożyły się na to głównie rosnące wpływy z emisji kanałów filmowych marki FilmBox i kanałów tematycznych, przede wszystkim na rynkach międzynarodowych, tj. w Czechach, Słowacji, Rumunii i na Węgrzech. Przychody Grupy ze sprzedaży ogółem zwiększyły się w omawianym czasie o 5% (r/r). Grupa Kapitałowa stabilnie rozwija się również na rynkach międzynarodowych, gdzie dynamika wzrostu przychodów sięgnęła w omawianym okresie 4,3% r/r. Jednocześnie, w 2020 r. skrupulatnie kontrolowaliśmy koszty, co w połączeniu z większymi przychodami pozwoliło wypracować zysk netto przekraczający 27 mln zł, większy o 47% w porównaniu do 2019 r. Wynik EBITDA wyniósł 88,5 mln zł, co oznacza 14% wzrost (r/).

Dzięki inwestycjom w zakup atrakcyjnych treści oraz przemyślanej polityce programowej, kanały telewizyjne Grupy notowały wyższą oglądalność. W 2020 r. udział naszych stacji w oglądalności widowni komercyjnej wyniósł 2,30% (SHR%, all 16-49, live) i był o blisko 17% większy niż w poprzednim, także rekordowym 2019 r. Udział kanału Stopklatka wyniósł w omawianym czasie 1,09% (SHR%, all 16-49, live) i zwiększył się o niemal 14% rok do roku, a sama stacja stała się jednym z liderów w segmencie kanałów filmowo-serialowych. Udział Zoom TV w rynku wyniósł 0,57% (SHR%, all 16-49, live) i był o prawie 8% większy w porównaniu do 2019 r. Wzrosty zanotowały też kanały Kino Polska Muzyka (+50% r/r), Kino Polska (+36% r/r) oraz Kino TV (+13% r/r). Średni dzienny czas oglądania naszych stacji (ATS) był aż o 19% dłuższy niż w 2019 r., podczas gdy średni wzrost wskaźnika ATS dla całego rynku wyniósł niecałe 3%. Wyraźnie umocniły się kanały filmowo-serialowe, które w całym rynku zyskały ponad 6% więcej widowni niż rok wcześniej.

Rok 2020 upłynął nam również na rozwoju obszaru digital. Inwestowaliśmy także w know-how i rozwijaliśmy współpracę z partnerami, którym dostarczamy atrakcyjne treści na potrzeby platform streamingowych i serwisów VOD. Intensywnie pracowaliśmy nad wdrożeniem nowej platformy FilmBox+, dzięki czemu w pierwszych miesiącach 2021 r. mogliśmy ogłosić jej uruchomienie w Polsce.

Oprócz utrzymania płynności finansowej, w minionym roku priorytetem Zarządu było równoczesne zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom Grupy. Podczas pandemii COVID-19 praca zdalna stała się dla zdecydowanej większości naszego Zespołu codziennością. Chciałabym z tego miejsca podziękować Pracownikom za ich zaangażowanie i profesjonalizm, dzięki czemu udało się w pełni zachować ciągłość działania Grupy Kapitałowej.

Grupa Kapitałowa Kino Polska TV S.A. niezmiennie realizuje swoją strategię. Naszym celem pozostaje osiągnięcie i utrzymanie pozycji jednej z pięciu największych grup telewizyjnych w Polsce oraz uzyskanie średniorocznej oglądalności kanałów należących do naszej Grupy na poziomie 2,6-3% (SHR%, all 16-49, live). Mamy także ambitne plany związane z segmentem digital, gdzie będziemy się sukcesywnie rozwijać poprzez coraz nowocześniejsze platformy i aplikacje własne, a także za sprawą współpracy z lokalnymi i globalnymi partnerami poszukującymi atrakcyjnych treści programowych.

Planując przyszłe działania należy oczywiście mieć na uwadze trwającą pandemię COVID-19. Na dzień publikacji niniejszego Raportu w dalszym ciągu nie przewidujemy istotnie negatywnego wpływu pandemii na wyniki Grupy Kapitałowej. Zarząd niezmiennie monitoruje sytuację, pozostając w gotowości do podjęcia stosowanych działań, mających na celu złagodzenie ewentualnego wpływu pandemii na naszą działalność. Wierzę jednak, że dzięki wspólnemu zaangażowaniu i determinacji, pozycja Grupy pozostanie niezagrożona, a rok 2021 przybliży nas do realizacji obranych celów.

Serdecznie zapraszam do lektury Raportu.

Bogusław Kisielewski

Prezes Zarządu Kino Polska TV S.A.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus