CDT (CODEADDIC), firma technologiczna oraz deweloper gier komputerowych z grupy PlayWay, zapowiedział przejęcie Softie – warszawskiej firmy specjalizującej się w szkoleniach i rekrutacji w branży IT, w tym w segmencie gamedev (czyli developerów dedykowanych na rynek gamingowy). Ten ruch pozwoli na stworzenie nowych usług i jest częścią budowy ekosystemu zwiększającego efektywność oraz poprawiającego jakość produkcji studiów gier komputerowych. Dzięki współpracy powstaną m.in. kompleksowe szkolenia z programowania, których celem jest pozyskanie wykwalifikowanych deweloperów gier. Władze spółki przewidują, że rocznie mogą szkolić nawet do tysiąca osób.
Spółki podpisały list intencyjny i obecnie są na etapie negocjowania umowy. Softie sp. z o.o. to firma rekrutacyjno – szkoleniowa tworzona przez 10 osób, skupiających się na najbardziej pożądanych specjalizacjach w branży IT. Jej działalność jest bezpośrednią odpowiedzią na lukę na rynku programistów, testerów czy designerów. Dzięki planowanemu przejęciu, portfolio Softie rozbudowane zostanie o kolejne kursy, dostosowane do aktualnego zapotrzebowania, w szczególności na bardzo chłonnym rynku gamedev. Spółka zyska też całe spektrum aktywności w zakresie przygotowania uczestnika: po zakończeniu pierwszego etapu, dojdzie do dodatkowych szkoleń praktycznych w Codeaddict. W ostatniej fazie, specjalistom zostaną wprost zaoferowane przygotowane dla nich miejsca pracy – tzw. gwarancja zatrudnienia. Softie będzie koncentrować się na rynku B2B, co pozwoli na nawiązywanie partnerstw z dużymi graczami w branży gamingowej.
- Włączenie Softie do Grupy Codeaddict to dla nas naturalny kierunek rozwoju. Dążymy do stworzenia wachlarza usług, od technologii, przez sprzedaż, aż po rekrutację. Pomogą one zwiększyć efektywność pracy firm technologicznych, w tym studiów gier. Myślę, że jest to widoczne w naszych ostatnich działaniach. Branża gamingowa, czy ogólniej ujmując IT, to aktualnie jedne z najszybciej rozwijających się segmentów biznesu. Programiści zarabiają ok. 15 tys. zł. miesięcznie na rekę, a mimo to wciąż brakuje ich na rynku. Uznaliśmy, że przy obecnym tempie rozwoju nie możemy czekać na gotowe rozwiązania i sami musimy zapewnić stały dopływ specjalistów, zarówno sobie jak i innym firmom działającym w gamedev. Koszt takiego szkolenia to ok. 7 tys. zł. Damy kandydatom możliwość całkowitego przebranżowienia się. Dzięki temu, że dokładnie znamy tę branżę, możemy już od początku rozpocząć działalność na większą skalę. Dodatkowym atutem jest obecność w Grupie PlayWay, która zapewnia nam łatwy dostęp do co najmniej kilkudziesięciu, a nawet kilkuset zespołów deweloperskich. Rocznie planujemy szkolić nawet tysiąc osób - mówi Sebastian Goliński, prezes Codeaddict.
W przyszłości Codeaddict zapowiada kolejne wzmocnienia Grupy poprzez przejęcia firm lub zespołów.
- Planowane rozbudowanie ekipy Codeaddict o zespół Softie, to jednocześnie kolejny ważny krok w rozszerzeniu naszej działalności, zarówno w wymiarze wejścia w nowy obszar aktywności, ekspozycji na bardzo perspektywiczną branżę, jak i budowy efektywnych struktur wewnętrznych. Chcemy stworzyć samowystarczalny, sprawnie funkcjonujący organizm, który pozwoli na realizację naszych planów w znacznie prostszy, szybszy i bardziej bezpośredni sposób. Softie to dość młoda firma, ale jakość ich usług i zrozumienie specyfiki branży są ich zdecydowanym atutem. Razem przygotujemy ścieżkę, która prowadzi od szkolenia do zatrudnienia – mówi Goliński.
Planowane przejęcie otwiera przed Codeaddict całkiem nowe możliwości współpracy. Segment szkoleniowy pozwoli na zapewnienie zewnętrznym studiom gamedevowym specjalistów z konkretnymi umiejętnościami.
W grudniu ub. roku spółka dołączyła do grupy PlayWay, która ma wesprzeć Codeaddict w zakresie produkcji, wydawnictwa i dystrybucji projektów gamingowych.
Spółka wciąż prowadzi intensywną działalność jako softwarehouse. W czwartym kwartale 2020 do użytkownikółw trafiło MVP aplikacji eSportsBASE, rośnie też baza użytkowników apki meet.mba.
Niedawno Codeaddict ogłosił także podpisanie listu intencyjnego z zamiarem przejęcia spółki Nessie Research Lab. Firma zajmuje się outsourcingiem procesów pozyskiwania leadów B2B o dużej wartości, wraz z dedykowanym zespołem typu „plug-in”. Do Zarządu dołączyć mają co-founderki Nessie – Agata Maroń oraz Justyna Gebert. Dotychczasowe przejęcia zaspokoją potrzeby spółki w zakresie produkcji specjalistów, generowania klientów oraz wsparcia sprzedaży.