Grupa BRU (BORUTA) (w trakcie zmiany na Hub.Tech S.A.) osiągnęła prawie 14,0 mln zł przychodów w 4Q 2020. To wynik o 81 proc. lepszy niż rok wcześniej. Narastająco przychody Grupy w 2020 r. wyniosły 51,4 mln zł, a zysk netto 2,3 mln zł, to blisko czterokrotny wzrost r/r. Jest to przede wszystkim efekt intensywnych działań marketingowych i inwestycyjnych w ekologicznej gałęzi biznesu – sprzedaży naturalnych kosmetyków oraz środków czystości Onlybio.life.
– Ostatni kwartał 2020 r. minął nam pod znakiem wytężonych prac. Odnotowaliśmy duże wzrosty wolumenu sprzedaży produktów OnlyBio oraz OnlyEco. W związku ze zwiększonym popytem musieliśmy przeprowadzić szereg działań optymalizujących proces operacyjno-logistyczny, zarówno w celu rozwoju sprzedaży detalicznej, jak i kanału e-commerce – informuje Marcin Pawlikowski, Wiceprezes Boruta Zachem.
Grupa przeprowadziła liczne inwestycje, rozpoczęła użytkowanie nowo wybudowanego Centrum Badawczo-Rozwojowego, zwiększyła moce produkcyjne oraz poziom zapasów niezbędnych do zachowania ciągłości produkcji, jak i liczbę zatrudnionych osób. Zrealizowane działania mają pozwolić spółce na utrzymanie dynamicznego tempa wzrostu w 2021 r.
- Jestem pewien, że nasze działania istotnie zaprocentują i przełożą się na tegoroczne wyniki całej Grupy. Co ważne inwestycje w moce produkcyjne czy zasoby ludzkie uwzględniają już tegoroczny wzrost, więc w tym roku chcemy tez istotnie zwiększyć rentowność. – dodaje Marcin Pawlikowski. Dodaje również, że ostatni kwartał 2020 r. potwierdził występującą tendencje, w której to skonsolidowane przychody ze sprzedaży kosmetyków i środków czystości po włączeniach były większe od przychodów z tytułu sprzedaży barwników, pigmentów i rozjaśniaczy optycznych – narastająco za okres IV kwartałów o przeszło 40 proc.
Grupa Boruta Zachem pod koniec 2020 r. poinformowała o zakończeniu procesu przejęcia 60 proc. akcji InventionBio, spółki prowadzącej badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie biotechnologii przemysłowej. Wdrożenie nowego podmiotu do Grupy wiąże się ze znaczącymi efektami synergii, komponenty będące wynikiem innowacyjnego technologicznie procesu biorafinacji śruty rzepakowej, będą mogły znaleźć zastosowanie w m.in. produktach OnlyBio. Technologia InventionBio posiada szerokie, może być wykorzystana w agrobiotechnologii, żywności czy produkcji naturalnych kosmetyków. Obecnie spółka jest w trakcie realizacji wielu projektów naukowych poruszających wymienione obszary, w zdecydowanej większości są one realizowane przy wsparciu środków unijnych. Od 2016 r. na projekty o wartości 206 mln zł InventionBio otrzymało ponad 137 mln zł dofinansowania. Przychody InventionBio narastająco za 2020 r. wyniosły 12,9 mln zł, a zysk netto 2,3 mln zł
– Jednocześnie pracujemy także nad działaniami zbliżającymi do debiutu InventionBio na GPW. Podpisaliśmy w październiku umowę na prospekt emisyjny z domem maklerskim INC S.A. Prace nad nim są bardzo intensywne, liczę na to, że już wkrótce będziemy mogli poinformować akcjonariuszy o ich postępach – podkreśla Marcin Pawlikowski. – Przypominam, że równolegle z tym procesem, trwają prace nad przejściem Boruty-Zachem na rynek główny GPW – dodaje.
Grupa Boruta Zachem konsekwentnie pracuje nad realizacją obranych celów: osiągnieciem pozycji lidera w Polsce na rynku eko kosmetyków i naturalnych środków czystości, oraz lidera biotechnologii przemysłowej w regionie CEE do 2023 r.