Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Legimi z ponad 2-krotnym wzrostem zysku netto w IV kw. 2020 r.

Udostępnij

Legimi, pionier na polskim rynku e-książek działający w oparciu o model subskrypcyjny, podsumowuje IV kw. 2020 r. W minionym kwartale Spółka osiągnęła imponujące dynamiki wzrostu. Przychody zwiększyły się o 73 proc. rdr. wynosząc 9,96 mln zł, zysk netto urósł ponad 2-krotnie i osiągnął wartość 424,64 tys. zł. Dynamicznie zwiększyły się również KPI biznesu. Liczba klientów wzrosła o 73 proc. rdr. do ponad 120 tys. klientów, a liczba abonentów zwiększyła się o 66 proc. rdr. osiągając wartość blisko 86 tys.

- IV kw. 2020 r. to dla nas okres dynamicznego wzrostu, w którym istotnie poprawiliśmy nasze wyniki. W tym czasie byliśmy świadkami tzw. drugiej fali pandemii COVID-19 i ponownego lockdown’u całego kraju. Dla nas oznaczało to zdecydowanie zwiększone zainteresowanie ofertą Legimi, co zauważyliśmy po dynamice wzrostu liczby abonentów. Oczywiście ta sytuacja przełożyła się na wzrost naszych przychodów ale też i kosztów związanych z konsumpcją treści przez abonentów – komentuje Mikołaj Małaczyński, Prezes Zarządu Legimi.

W minionym kwartale sytuacja finansowa Legimi uległa znacznej poprawie. Spółka obniżyła zadłużenie w stosunku do generowanych zysków. Na dzień 31.12.2020 wskaźnik dług netto/EBITDA wyniósł 1, w porównaniu z 3,8 w zeszłym roku. Poprawiły się również wskaźniki rentowności operacyjnej przy jednoczesnym wzroście rentowności sprzedaży.

- Poprawa sytuacji finansowej Legimi jest wynikiem systematycznego zwiększania bazy płacących abonentów i niskim współczynnikiem rezygnacji. Można powiedzieć, że zdecydowana większość nowych użytkowników pozyskiwanych w okresie pandemii zostaje z nami na dłużej – dodaje Mikołaj Małaczyński.

IV kw. to także działania Legimi przybliżające do debiutu na rynku NewConnect. Spółka liczy, że debiut na małej giełdzie będzie miał miejsce w II kw. 2021.

- Jesteśmy w stałym kontakcie z GPW, prowadzimy otwarty dialog i ze wszystkich zalecanych działań wywiązujemy się terminowo i proaktywnie. Według najnowszych ustaleń spodziewamy się debiutu w II kwartale br. Termin wynika z możliwości dołączenia zaudytowanego raportu rocznego za 2020 r. – mówi Mikołaj Małaczyński.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus