PNW (PLANTWEAR), notowany na NewConnect lider internetowej sprzedaży drewnianych akcesoriów lifestylowych, w 2020 r. osiągnął 4 mln zł przychodów w IV kwartale 2020 r., kończąc rok z rekordowym poziomem ponad 11,1 mln zł przychodów. Spółka zamknęła kwartał z wynikiem sprzedaży wyższym o 23 proc. r/r. Kwartalna EBITDA wyniosła 267 tys. zł, przy zysku netto na poziomie 131 tys. zł. Mimo wybuchu pandemii spółka dzięki wytężonej pracy kontynuowała rozwój bazy produktowej Plantwear, uruchomiła nową markę Giftbay, wdrożyła nowe rozwiązania logistyczne i rozpoczęła sprzedaż na rynku rumuńskim.
- Nie był to dla nas najłatwiejszy rok, jesteśmy świadomi, że nasze produkty w czasach pandemii nie są produktami pierwszej potrzeby. Jednak dzięki wspólnemu wysiłkowi oraz licznym inwestycjom, udało nam się osiągnąć zadowalający wzrost przychodów. Był to okres pełen prac optymalizujących procesy biznesowe oraz rozwijających spółkę w wielu różnych kierunkach, które jestem pewien zaprocentują w 2021 r. – komentuje Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear. Uzasadnia także, iż wzrost kosztów był związany w głównej mierze z pracami IT serwisu Giftbay, jego dynamicznym rozwojem, oraz przygotowaniami do wdrożenia nowej marki JustPlants, sklepu e-commerce z roślinami doniczkowymi w designerskiej oprawie.
Najpopularniejszą grupą produktów w IV kwartale była drewniana biżuteria, która sprzedając się w liczbie 30 800 sztuk wygenerowała spółce prawie 1,6 mln zł przychodów. Na drugim miejscu uplasowały się drewniane zegarki – wpływy z tego segmentu przyniosły ponad 1,3 mln zł. Wzrost popularności notuje też uruchomiona w kwietniu br. platforma Giftbay, oferująca spersonalizowane prezenty oraz gadżety. Łącznie, za jej pośrednictwem sprzedano już 13,4 tys. sztuk produktów, z czego 8,7 tys. w samym IV kwartale, odnotowując w całym 2020 r. 647 tys. zł przychodów.
- W styczniu br. odnotowaliśmy 35 proc. wyższe przychody niż w roku ubiegłym, na poziomie 724 tys. zł. Ogłosiliśmy również start współpracy z W.KRUK, w ramach której produkty Plantwear, będą pojawiały się w ofercie produktowej najstarszej polskiej marki jubilerskiej – mówi Wiktor Pyrzyk. – Za nami dopiero pierwszy miesiąc 2021 r., a dalsza część roku zapowiada się dla nas niezwykle interesująco. W drodze kolejne współprace, start nowych marek i wiele, wiele więcej – zapowiada.