Immersion Games, producent gier VR należący do Immersion – jednego z największych i najbardziej doświadczonych studiów VR/AR na świecie, pozyskało od inwestorów w Q4 2020 r. łącznie 4,5 mln zł. W ramach przeprowadzonej w grudniu emisji prywatnej objęte zostały wszystkie oferowane akcje spółki. Stopa nadsubskrypcji wyniosła 59 proc. Akcje nabyli inwestorzy prywatni oraz instytucje finansowe. Emisję wspierał Dom Maklerski Navigator. W pierwszej połowie br. Immersion Games planuje wejść na rynek publiczny NewConnect.
- Oferowane akcje Immersion Games spotkały się z bardzo dużym zainteresowaniem ze strony inwestorów. Z oferty prywatnej w grudniu pozyskaliśmy 2,5 mln zł. Stopa nadsubskrypcji wyniosła 59 proc. Zebrane środki wykorzystamy m.in. na bieżące projekty oraz rozwój studia. Mamy ambitne, jasno sprecyzowane cele. Jednym z naszych kluczowych, tegorocznych planów jest debiut na rynku NewConnect. Liczymy, że Immersion Games będzie spółką publiczną w pierwszej połowie br. – mówi Michał Jarecki, Członek Zarządu spółki.
Immersion Games zostało wydzielone z firmy Immersion w październiku ub. roku. Nowe, kilkunastoosobowe studio, odpowiada za produkcję gier i aplikacji wykorzystujących technologię VR/AR oraz projekty dedykowane PC. Gry spółki wyróżnia wysokiej jakości oprawa wizualna, ciekawe interakcje oraz silny ładunek emocjonalny.
Część teamu Immersion Games brała udział w procesie tworzenia gier i aplikacji w spółce Immersion. Obecnie Immersion Games pracuje nad grą VR Disc Ninja, której premiera na platformie Oculus Quest, planowana jest wiosną br. oraz grą Extreme Escape, której premiera planowana jest latem br.
- Disc Ninja to aktualnie najważniejszy projekt Immersion Games. Gra została już zaakceptowana przez Oculus Quest, który jest obecnie najszybciej rozwijającą się platformą VR na rynku. Obecnie liczba dostępnych tytułów na tej platformie jest wciąż bardzo ograniczona. Premiera naszej autorskiej gry planowana jest wiosną – mówi Bartosz Rosłoński, Prezes Zarządu Immersion Games.
Immersion Games chce docelowo produkować trzy tytuły w ciągu roku, które będą dostępne na Oculus Quest Store oraz pozostałe platformy VR, m.in. Steam, Oculus Store i Viveport. Studio chce także wydać grę dedykowaną PC.
- W naszych projektach koncentrujemy się na scenariuszach i mechanice, które dedykowane są stricte VR-owi. Naszą grupą docelową są nowi gracze VR i z myślą o nich projektujemy mechaniki rozgrywki, które są proste do opanowania, ale wraz z pokonywaniem kolejnych etapów stają się coraz bardziej wymagające. W grach odwołujemy się do rzeczywistych sytuacji, zabieramy graczy w dalekie podróże, umożliwiamy sportową rywalizację i zapewniamy sporą dawkę emocji – mówi Piotr Baczyński, przewodniczący Rady Nadzorczej Immersion Games.
Spółkę tworzy 13-osobowy zespół składający się z doświadczonych ekspertów VR/AR, którzy mają na swoim koncie wiele projektów realizowanych dla znanych na świecie marek, takich jak Facebooka, Smithsonian, HBO, Coca Cola, Discovery. Spółka matka - Immersion, rozpoczęła niedawno współpracę z dużą zagraniczną marką – Toyota. Studio przygotowało aplikację mobilną Toyota Land Cruiser 5 Continents Drive, dzięki której użytkownicy mogą odbyć przejazd flagowym SUV-em japońskiego producenta w technologii rozszerzonej rzeczywistości.