Grupa MRC (MERCATOR), producent rękawic jednorazowych i dystrybutor materiałów medycznych jednorazowego użytku z siedzibą w Krakowie, ogłasza rozbudowę mocy produkcyjnych w Tajlandii. Dzięki nowemu zakładowi produkcyjnemu moce wytwórcze przekroczą 3,9 mld rękawic rocznie.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wynegocjowanego zakupu nowych linii produkcyjnych, dzięki czemu nowy zakład będzie mógł wystartować bardzo szybko – na przełomie 2021/2022, aby korzystać na wysokich cenach rękawic. Obserwujemy ogromny, niezaspokojony globalny popyt na rękawice jednorazowe, który jest szacowany na ponad 200 mld sztuk rocznie, czyli 40% obecnych światowych mocy produkcyjnych. Krytycznie niskie pozostają także poziomy zapasów we wszystkich krajach, dlatego też spodziewamy się dobrej koniunktury – komentuje dr Wiesław Żyznowski, Prezes Zarządu Mercator Medical S.A.
- Nowy zakład produkcyjny to pierwszy duży element naszej strategii rozwoju 2021+. Kolejne będziemy sukcesywnie ogłaszać. Mogę zapewnić, że pracujemy nad dużymi projektami, istotnie zwiększającymi wielokierunkowo potencjał biznesowy Grupy Mercator Medical – dodaje Prezes Żyznowski.
Nowy zakład produkcyjny powstanie na terenie należącym do tajlandzkiej spółki Grupy Mercator Medical, na którym funkcjonują już dwa zakłady o łącznej mocy wytwórczej ponad 3 mld rękawic rocznie. Nowa fabryka będzie dedykowana produkcji wysokomarżowych rękawic industrialnych i będzie wytwarzać ponad 0,8 mld rękawic rocznie, a łączne moce produkcyjne Grupy przekroczą 3,9 mld rękawic rocznie.
- Inwestycja będzie warta około 150 mln zł i sfinansujemy ją w pełni ze środków własnych. Na koniec trzeciego kwartału zeszłego roku spłaciliśmy przedterminowo wszystkie kredyty inwestycyjne (75,5 mln zł), a na koniec czwartego kwartału dysponowaliśmy ponad pół miliarda złotych gotówki netto. Jesteśmy gotowi na inwestycje, a nasz potencjał jest dodatkowo wspierany przez zyski generowane na bieżąco – wskazuje Witold Kruszewski, Członek Zarządu ds. Finansowych w Mercator Medical S.A.
Wstępne, szacunkowe wyniki za czwarty kwartał wskazują na wzrost sprzedaży do ponad 654 mln zł (5x więcej rdr), co pozwoliło na wypracowanie rekordowych wartości wyniku EBITDA (414 mln zł) i zysku netto (370 mln zł). Spółka stawia sobie ambitne cele również na kolejne kwartały.
Warto zauważyć, że w ślad za rosnącym zainteresowaniem inwestorów akcje Mercator Medical w czerwcu 2020 roku awansowały do indeksu mWIG40, a od października w obrocie na GPW są kontrakty terminowe na walory spółki. Od grudnia spółka znajduje się również w indeksie MSCI Small Caps. Analitycy giełdowi typują Mercator Medical jako kandydata do polskiego indeksu WIG20 oraz Więcej informacji: Adrian Boczkowski, P&L, a.boczkowski@pandl.pl, M: 506 324 456 strona 2 z 2 globalnych indeksów w perspektywie kolejnych rewizji składu indeksów. Grupa Mercator Medical jest także zauważana i doceniana w wielu konkursach i plebiscytach, gdzie podkreślany jest jej dynamiczny wzrost biznesu, ekspansja geograficzna i mocny wzrost kapitalizacji na GPW. Tytuł Rodzinny Ambasador Roku „Forbes” trafił do spółki Mercator Medical oraz na ręce dra Wiesława Żyznowskiego, twórcy i prezesa firmy. Mercator Medical został również wyróżniony w kategorii Pionier Inwestycji Zagranicznych konkursu „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion”, który zorganizowali PwC Polska i „Puls Biznesu”. Spółka zadebiutowała w XXII edycji rankingu Lista 500 dziennika „Rzeczpospolita”, otrzymując Orła Rzeczpospolitej w kategorii Debiut, została również wyróżniona tytułem „Inwestor bez granic”, przyznawanym rokrocznie w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach najskuteczniejszym polskim inwestorom, realizującym ekspansję zagraniczną.
Jednocześnie od początku pandemii Mercator Medical prężnie angażuje się w walkę z COVID-19 poprzez przekazywanie środków ochrony osobistej z własnego portfolio licznym placówkom medycznym i opiekuńczym. Do tej pory spółka Mercator Medical przekazała już ponad 1,6 mln rękawic diagnostycznych oraz 50 tys. maseczek blisko 60 różnym instytucjom, głównie szpitalom, domom pomocy społecznej, hospicjom oraz fundacjom, jak również Komendzie Głównej Policji, Agencji Rezerw Materiałowych czy Ministerstwu Zdrowia. Obecnie spółka realizuje akcję #wspólnieprzeciwwirusowi, polegającą na wspieraniu placówek medycznych i opiekuńczych poprzez przekazywanie środków ochrony osobistej z własnego portfolio.