Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

United Label zadebiutuje na NewConnect 12 stycznia

Udostępnij

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie wyznaczyła pierwszy dzień notowań akcji spółki United Label na rynku NewConnect. Globalny wydawca gier na konsole i PC z Grupy CIG (CIGAMES) zadebiutuje na giełdzie już 12 stycznia. W procesie wprowadzenia akcji do obrotu spółkę wspierał autoryzowany doradca INC.

- Przez ostatnie kilka miesięcy ciężko pracowaliśmy nad premierą Röki oraz kolejnymi produkcjami, konsekwentnie realizując nasz plan wydawniczy. Pozytywne przyjęcie produkcji przez graczy, a także nominacja gry w The Game Awards jest dla nas potwierdzeniem dobrze obranej strategii selekcji gier oraz deweloperów je realizujących – mówi Tomasz Litwiniuk, prezes United Label.  Jesteśmy gotowi, by wejść na NewConnect. Mimo stosunkowo młodego wieku United Label, możemy się pochwalić pierwszymi globalnymi sukcesami jako wydawca. Kolejne tytuły, czyli Eldest Souls i Tails of Iron, mają jeszcze większy potencjał – dodaje.

Debiut United Label na NewConnect odbędzie się 12 stycznia. Debiut na giełdzie nie jest związany z emisją nowych akcji. W lipcu 2020 r. United Label pozyskało, w ramach kampanii crowdinvestingu, na platformie CrowdConnect.pl 4,4 mln zł. Zgodnie z celami emisji, 35% z pozyskanych środków jest wykorzystywane na dokończenie tytułów z obecnego portfolio wydawniczego, a pozostałe 65% na pozyskanie i rozwijanie nowych gier.

Gra Röki została nominowana w kategorii najlepszej debiutanckiej gry indie w 2020 r. w ramach The Game Awards. Jest to pierwsza produkcja brytyjskiego studia Polygon Treehouse oraz pierwsza gra z portfolio wydawniczego United Label. Tytuł miał premierę na platformie PC w lipcu 2020 r., a w październiku gra zadebiutowała na platformie Nintendo Switch. Na dzień 6 stycznia 2021 r. wolumen sprzedaży Röki na obu platformach przekroczył 33 tys. sztuk, a przychody ze sprzedaży gry wyniosły blisko 1,1 mln zł. Platforma Switch jest wiodącą platformą w realizacji przychodów z gry Röki. Grę na swojej wishliście w serwisie Steam ma jeszcze 105 tys. graczy, którzy nie kupili gry. Liczba ta cały czas rośnie.

- Jestem bardzo zadowolony z dynamiki sprzedaży gry Röki. Jeszcze dwa miesiące temu aktualizowaliśmy dokument informacyjny podając przychody ze sprzedaży tej gry na poziomie 500 tys. zł. Dziś, między innymi dzięki sprzedaży gry na platformie Nintendo Switch, wynoszą one już ponad dwa razy tyle. Jesteśmy bardzo blisko pokrycia wszelkich nakładów poniesionych na produkcję oraz wydanie tej gry, w tym na marketing i lokalizację. Nominacja The Game Awards to ogromne wyróżnienie, szczególnie na tym wciąż wczesnym etapie rozwoju Spółki – komentuje Tomasz Litwiniuk.

United Label w najbliższych miesiącach wyda grę Eldest Souls. Gra obecnie plasuje się na liście top 100 wśród najbardziej oczekiwanych gier na platformie Steam z wishlistą na poziomie ponad 90 tys. Eldest Souls jest ambitną grą z gatunku „souls-like”, z wyjątkową grafiką stworzoną w technologii pixel-art przez brytyjskie studio Fallen Flag. Gra Eldest Souls ukaże się jednocześnie na Nintendo Switch oraz PC.

- Spodziewamy się znacznie większego poziomu sprzedaży Eldest Souls z racji istotnie większej grupy docelowej. Gatunek gier souls-like stał się ostatnio popularny. Otrzymaliśmy dużo pozytywnych komentarzy ze strony graczy, którzy grali w demo na platformie Steam – komentuje Tomasz Litwiniuk. Gra spotkała się z dużym zainteresowaniem zarówno na targach PAX, jak i dużej imprezie gamingowej w Chinach - SONKWO. Co więcej, Eldest Souls została zwycięzcą Pixel Awards Europe w kategorii „retro roots” jako najbardziej kreatywnie nawiązująca do klimatu retro – dodaje.

Największą grą United Label jest Tails of Iron, zarówno pod kątem budżetu produkcyjnego, jak i planowanej kampanii reklamowej. Jest to narracyjna gra z gatunku RPG, umiejscowiona w charakterystycznej, stylizowanej na średniowiecze scenerii. Wydanie gry planowane jest jednocześnie na wszystkie kluczowe konsole oraz PC z istotnym wsparciem marketingowym.

Jest jeszcze za wcześnie, abym zdecydował się powiedzieć więcej szczegółów o Tails of Iron z wyjątkiem tego, że jest to największa nasza gra. Jej kampania marketingowa ruszy już niebawem i wtedy chętnie powiem więcej na jej temat. Chcemy wydawać jak najwięcej naszych gier, na jak największej liczbie platform na raz. To pozwoli nam bardziej efektywnie wykorzystywać efekty kampanii marketingowej, zwiększyć ich budżet i trafiać do możliwie jak najszerszego grona odbiorców – tłumaczy Litwiniuk.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus