Venture INC, notowany na głównym rynku GPW fundusz venture capital, inwestuje w gaming. Do portfela spółki trafiło studio Pixel Perfect Dude, producent symulatorów skoków narciarskich Ski Jump oraz #DRIVE, gry z kategorii endless runner. Łącznie oba tytuły zostały pobrane 14 mln razy. Spółka zainwestowała 750 tys. PLN i będzie posiadać 15% w podwyższonym kapitale zakładowym studia.
Pixel Perfect Dude to studio tworzące gry na większość dostępnych obecnie platform. Głównymi produktami są #DRIVE i Ski Jump, które łącznie przyciągnęły prawie 14 milionów graczy. Aktualnie studio skupia się na utrzymaniu i rozwoju dostępnych tytułów oraz rozpoczęciu pracy nad kolejnymi grami, które nie tylko wzmocnią pozycję na rynku, ale także wprowadzą studio w segment gier premium. Pixel Perfect Dude planuje utrzymanie i dalszy rozwój dostępnych tytułów, czyli #DRIVE i Ski Jump. #DRIVE w pierwszym kwartale przyszłego roku pojawi się na konsoli Nintendo Switch. Planowany jest także ogólny rozwój tego projektu przez minimum kilkanaście kolejnych miesięcy. Druga marka - Ski Jump będzie także rozwijana i aktualizowana, w tym w wersji VR. Studio rozważa wprowadzenie tego tytułu na inne platformy. W planach jest również rozbudowa portfolio i rozpoczęcie prac nad niezapowiedzianym jeszcze tytułem, który będzie dostępny na konsole oraz PC.
- Jest nam niezmiernie miło, że plany jakie wyznaczyliśmy sobie na kolejne lata znalazły uznanie w oczach tak doświadczonego inwestora jakim jest Venture INC. Po ponad 7 latach od założenia studia znaleźliśmy się w wąskim gronie inwestycji gamingowych, które mają potencjał stania się istotnym assetem dla naszego inwestora, komentuje Dariusz Pietrala - Właściciel Pixel Perfect Dude.
#DRIVE to gra z kategorii ‘endless runner’, która wprowadza gracza w świat filmów z lat 70-tych i 80-tych. Produkcja została wielokrotnie nagrodzona, zdobyła m.in. tytuł Google Play Best Indie Game 2019 oraz MTA 2019 Best Polish Game. W kategorii ‘gra wyścigowa’, w sklepach Google Play i App Store, dotarła do 1. miejsca w 50 krajach. Została pobrana 10 milionów razy przez graczy na całym świecie.
Ski Jump to symulator skoków narciarskich dostępne na urządzenia z systemem Android i iOS. Gra już od 7 lat przyciąga fanów tego sportu, głównie w trakcie sezonu zimowego. Przez ten okres została pobrana ponad 4 miliony razy, odbyło się 3.2 miliona konkursów online, a gracze oddali łącznie kilkaset milionów skoków. Ski Jump VR, czyli wersja dla urządzeń wirtualnej rzeczywistości, pozwala usiąść na belce i spróbować swoich sił w tej dyscyplinie.
- Ostatnie lata pokazały, że gaming wkracza w nową erę rozwoju. Gry wyszły poza konsole i PC, a popularność zyskały gry wieloplatformowe, takie jak PUBG lub Fortnite, rozwinęły się również usługi gamingowe w chmurze oparte na subskrypcji, takie jak GeForce Now, czy Google Stadia, a gry mobilne stały się najszybciej rozwijającym segmentem gier. W efekcie, przyciągnęło to inwestorów, w szczególności zainteresowanych symulatorami i grami, które generują już przychody. Jest to nasza druga spółka z branży gamingowej. Jej dotychczasowy sukces, wysoki potencjał i plany rozwoju wskazują kierunek, w którym zmierza branża, komentuje Jakub Sitarz, Prezes VTI (VENTUREIN)
Branża gier w ostatnich latach konsekwentnie rośnie. Szybki wzrost sektora przyciągnął lawinę nowych producentów gier i graczy, a co za tym idzie - coraz szersze grono inwestorów. Ich rosnące zainteresowanie wynika z ciągłego wzrostu globalnej branży, która w zeszłym roku została wyceniona na ponad 150 miliardów dolarów, przy wzroście ok 10% r/r. Jest to historyczny moment kiedy rynek gier po raz pierwszy przewyższył przychód branży muzycznej i wideo razem wziętych, stając się najbardziej lukratywną formą rozrywki. Szacuje się, że przychody z gier mobilnych w 2020 roku osiągną 77,2 miliardów dolarów (13,3% wzrost w porównaniu do roku 2019), co stanowi ponad 50% prognozowanej wartości całego gamingowego sektora, którego przychody przewidywane są na 165 miliardów dolarów. Z kolei do roku 2023 przewidywana wartość rynku gier mobilnych wycenia się na ponad 100 miliardów dolarów. To pokazuje, że gry mobilne w ciągu ostatnich dwóch dekad konsekwentnie zyskują na wartości a trend z każdym miesiącem nabiera rozpędu.