ECC (ECCGAMES), notowany na NewConnect producent gier i symulatorów sportów motoryzacyjnych, zakończył subskrypcję prywatną akcji, z której pozyskał 3 mln zł. Środki zostaną przeznaczone za wzmocnienie zespołu przygotowującego gry mobilne w tym Car Mechanic Simulator Racing oraz na przeprowadzenie kampanii marketingowych user acquisition (związanej z pozyskiwaniem graczy). Koncepcja nowej wersji gry zakłada zaimplementowanie do rozgrywki wielu nowości, m.in. możliwość tuningowania samochodu, udziału w wyścigach, czy trybu multiplayer, który wprowadzi element rywalizacji między graczami. ECC Games planuje rozpoczęcie fazy soft launch gry jeszcze w tym roku.
- Cieszę się, że z sukcesem zakończyliśmy prywatną emisję akcji, w ramach której pozyskaliśmy 3 mln zł na rozwój zespołu przygotowującego gry mobilne oraz na przeprowadzenie kampanii marketingowych między innymi gry Car Mechanic Simulator Racing. Dziękujemy za zaufanie naszym inwestorom. Dołożymy wszelkich starań, aby nowa odsłona projektu Car Mechanic Simulator była równie wciągająca dla entuzjastów motoryzacji jak ta poprzednia – mówi Piotr Wątrucki, prezes ECC Games. - Car Mechanic Simulator został pobrany przez ponad 24 miliony użytkowników. Tak duża liczba graczy to dla nas ogrom informacji, dzięki którym jesteśmy w stanie wyciągnąć wnioski dotyczące tego jakie elementy mogą zostać usprawnione w nowej odsłonie projektu, jak wydłużyć zaangażowanie graczy oraz zwiększyć liczbę i wartość zakupów dokonywanych w grze – dodaje.
Car Mechanic Simulator Racing, nad którym pracuje zespół dedykowany produkcjom mobilnym ECC Games, będzie polegał na naprawie i modyfikacji samochodów w warsztacie, a następnie na udziale w wyścigach. W nowej wersji znajdzie się element rywalizacji pomiędzy graczami, w postaci trybu multiplayer. To zdaniem spółki znacząco zwiększy możliwości monetyzacji gry oraz czasu zaangażowania graczy. Ponadto uzyskają oni możliwość tuningowania swoich samochodów i ulepszania ich na różne sposoby. Twórcy zapowiadają, że w Car Mechanic Simulator Racing dostępna będzie dużo większa liczba części do samochodów w lepszej jakości niż w poprzedniej części produkcji - Nastawiamy się na długoterminowe wsparcie projektu oraz cykliczne aktualizacje z nowymi elementami w grze. Uważamy, że takie działanie wpłynie na budowanie coraz większej bazy graczy oraz umożliwi przeprowadzanie efektywnych kampanii user acquisition – mówi Piotr Wątrucki.
Wydawcą Car Mechanic Simulator Racing będzie PlayWay, który również będzie partycypował w kosztach kampanii user acquisition. Firmy zawarły w lipcu br. aneks, który reguluje tę kwestię. ECC Games wynegocjowało wówczas znacząco lepsze niż dotychczas warunki finansowe w zakresie rozliczeń przychodów ze sprzedaży gry.
Car Mechanic Simulator Racing może trafić do soft launch-u jeszcze w tym roku.