Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

W okresie styczeń – wrzesień 2020 liczba pobrań gier hyper-casual BoomBit przekroczyła 115 mln

Udostępnij

BBT (BOOMBIT) jest jednym z najdynamiczniej rosnących developerów gier  hyper-casual na świecie pod względem liczby pobrań w okresie 9 miesięcy 2020 roku.

W okresie styczeń – wrzesień 2020 liczba pobrań gier hyper-casual Grupy BoomBit przekroczyła 115 milionów. Do Grupy BoomBit należą następujące spółki zajmujące się produkcją i wydawaniem gier: BoomBit Inc., BoomBit Games Ltd., TapNice, Play With Games, BoomHits, PixelMob oraz Mindsense.

Liczba pobrań wszystkich gier (hyper-casual, gry GaaS, gry parkingowe i inne) po III kwartałach 2020 przekroczyła 164 miliony (wzrost o ok. 230% rok do roku), natomiast liczba pobrań wszystkich gier od założenia firmy w 2010 roku przekroczyła w tym roku poziom 800 milionów.

Grupa BoomBit jest historycznie jednym z pionierów segmentu hyper-casual w grach mobilnych.  Zaczęliśmy tworzyć tego typu gry już w 2014 roku - wtedy gry tego rodzaju nazywano “One Touch Games”. W tamtym okresie liderami tego rynku był BoomBit i Ketchapp. Mieliśmy ponad 40 gier typu “One Touch” w sklepach AppStore i Google Play.  Następnie w 2016 roku zaczęliśmy tworzyć gry typu mid-core, inaczej nazywane grami GaaS (Game as a Service), monetyzowane  głównie poprzez mikropłatności. W naszym portfolio nadal mamy kilka udanych gier tego typu - Archery Club czy Darts Club. W tym okresie (od 2018 roku) obserwowaliśmy drugą falę popularności gier hyper-casual napędzaną głównie przez Voodoo. Obserwując rynek i przeprowadzając szereg rynkowych analiz dotyczących perspektyw segmentu,  podjęliśmy strategiczną decyzję o ponownym skupieniu się na grach hyper-casual  - mówi Marcin Olejarz, Prezes Zarządu BoomBit.

Pod koniec ubiegłego roku nasz pierwotny zespół hyper-casualowy otrzymał zadanie stworzenia nowej gry hyper-casual - tak pojawił się Ramp Car Jumping, który stał się światowym hitem. Obecnie w portfolio mamy kilkanaście gier hyper-casual i planujemy wydawanie kolejnych - zarówno produkowanych przez wewnętrzne zespoły, jaki i zewnętrznych developerów. Wyniki osiągane przez nasze gry mierzone liczbą pobrań i generowanymi przychodami potwierdzają, że decyzja o ponownej koncentracji na grach hyper-casual była doskonałym posunięciem strategicznym i są dowodem naszych wysokich kompetencji w tym perspektywicznym segmencie - mówi Hannibal Soares, Wiceprezes Zarządu BoomBit.

Najważniejsze gry hyper-casual Grupy BoomBit (łączna liczba pobrań na koniec września 2020):

  • Ramp Car Jumping           35,5 mln             
  • Will It Shred ?                   15,4 mln             
  • Stunt Truck Jumping        10,8 mln             
  • Car Mechanic                     9,1 mln                               
  • Tug Of War                         8,8 mln
  • Slingshot Stunt Driver        7,7 mln               
  • Car Crusher                       7,5 mln
  • Bike Jump                          6,2 mln

Branżowy blog Apptopia.com opublikował niedawno zestawienie obejmujące najdynamiczniej rosnących twórców gier hyper-casual na świecie pod względem liczby pobrań po III kwartałach 2020. BoomBit Inc. z dynamiką pobrań 261% rok do roku znalazł się w nim na czwartym miejscu zaraz za Gamejam.com, Rollic Games oraz HOMA Games – liczba pobrań ich gier rok do roku rosła odpowiednio o 1314%, 444% i 337%. Zestawienie nie brało pod uwagę gier wydanych przez inne spółki wchodzące w skład Grupy BoomBit. W okresie styczeń – wrzesień 2020 liczba pobrań gier hyper-casual Grupy BoomBit przekroczyła 115 milionów, co oznacza wzrost o ponad 7000% w porównaniu do trzech kwartałów 2019 (kiedy wyniosła ok. 1,6 mln).

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus