BBT (BOOMBIT) jest jednym z najdynamiczniej rosnących developerów gier hyper-casual na świecie pod względem liczby pobrań w okresie 9 miesięcy 2020 roku.
W okresie styczeń – wrzesień 2020 liczba pobrań gier hyper-casual Grupy BoomBit przekroczyła 115 milionów. Do Grupy BoomBit należą następujące spółki zajmujące się produkcją i wydawaniem gier: BoomBit Inc., BoomBit Games Ltd., TapNice, Play With Games, BoomHits, PixelMob oraz Mindsense.
Liczba pobrań wszystkich gier (hyper-casual, gry GaaS, gry parkingowe i inne) po III kwartałach 2020 przekroczyła 164 miliony (wzrost o ok. 230% rok do roku), natomiast liczba pobrań wszystkich gier od założenia firmy w 2010 roku przekroczyła w tym roku poziom 800 milionów.
Grupa BoomBit jest historycznie jednym z pionierów segmentu hyper-casual w grach mobilnych. Zaczęliśmy tworzyć tego typu gry już w 2014 roku - wtedy gry tego rodzaju nazywano “One Touch Games”. W tamtym okresie liderami tego rynku był BoomBit i Ketchapp. Mieliśmy ponad 40 gier typu “One Touch” w sklepach AppStore i Google Play. Następnie w 2016 roku zaczęliśmy tworzyć gry typu mid-core, inaczej nazywane grami GaaS (Game as a Service), monetyzowane głównie poprzez mikropłatności. W naszym portfolio nadal mamy kilka udanych gier tego typu - Archery Club czy Darts Club. W tym okresie (od 2018 roku) obserwowaliśmy drugą falę popularności gier hyper-casual napędzaną głównie przez Voodoo. Obserwując rynek i przeprowadzając szereg rynkowych analiz dotyczących perspektyw segmentu, podjęliśmy strategiczną decyzję o ponownym skupieniu się na grach hyper-casual - mówi Marcin Olejarz, Prezes Zarządu BoomBit.
Pod koniec ubiegłego roku nasz pierwotny zespół hyper-casualowy otrzymał zadanie stworzenia nowej gry hyper-casual - tak pojawił się Ramp Car Jumping, który stał się światowym hitem. Obecnie w portfolio mamy kilkanaście gier hyper-casual i planujemy wydawanie kolejnych - zarówno produkowanych przez wewnętrzne zespoły, jaki i zewnętrznych developerów. Wyniki osiągane przez nasze gry mierzone liczbą pobrań i generowanymi przychodami potwierdzają, że decyzja o ponownej koncentracji na grach hyper-casual była doskonałym posunięciem strategicznym i są dowodem naszych wysokich kompetencji w tym perspektywicznym segmencie - mówi Hannibal Soares, Wiceprezes Zarządu BoomBit.
Najważniejsze gry hyper-casual Grupy BoomBit (łączna liczba pobrań na koniec września 2020):
- Ramp Car Jumping 35,5 mln
- Will It Shred ? 15,4 mln
- Stunt Truck Jumping 10,8 mln
- Car Mechanic 9,1 mln
- Tug Of War 8,8 mln
- Slingshot Stunt Driver 7,7 mln
- Car Crusher 7,5 mln
- Bike Jump 6,2 mln
Branżowy blog Apptopia.com opublikował niedawno zestawienie obejmujące najdynamiczniej rosnących twórców gier hyper-casual na świecie pod względem liczby pobrań po III kwartałach 2020. BoomBit Inc. z dynamiką pobrań 261% rok do roku znalazł się w nim na czwartym miejscu zaraz za Gamejam.com, Rollic Games oraz HOMA Games – liczba pobrań ich gier rok do roku rosła odpowiednio o 1314%, 444% i 337%. Zestawienie nie brało pod uwagę gier wydanych przez inne spółki wchodzące w skład Grupy BoomBit. W okresie styczeń – wrzesień 2020 liczba pobrań gier hyper-casual Grupy BoomBit przekroczyła 115 milionów, co oznacza wzrost o ponad 7000% w porównaniu do trzech kwartałów 2019 (kiedy wyniosła ok. 1,6 mln).