Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Strategia Uniwheels zakłada zwiększenie przychodów do 700 mln euro do 2022 r.

Udostępnij

Strategia UNW (UNIWHEELS) do 2022 r. zakłada m.in. zwiększenie rocznych przychodów ze sprzedaży do ponad 700 mln euro i zwiększenie mocy produkcyjnych do ponad 14 mln felg rocznie, podała spółka.

Wśród celów finansowych wskazano także rentowność EBIT powyżej 10%, rentowność EBITDA ponad 15%, wskaźnik zwrotu na kapitale zaangażowanym (ROCE) powyżej 20% i wskaźnik długu netto do EBITDA poniżej 2x.

"Program strategiczny obejmuje pięć kluczowych obszarów, których celem jest zapewnienie wzrostu biznesu poprzez koncentrację na innowacjach technologicznych i ekspansji rynkowej, w połączeniu z rozważnym zarządzaniem kosztami, przepływami pieniężnymi oraz nakładami inwestycyjnymi" - czytamy w komunikacie.

Pierwszym obszarem jest wzrost skali biznesu i zyskowności. Uniwheels planuje zwiększenie mocy produkcyjnych do ponad 14 mln felg rocznie (wobec 10 mln sztuk planowanych na 2017 r.) dzięki rozwojowi zakładów produkcyjnych; poszerzeniu bazy klientów oraz zwiększeniu udziałów rynkowych w Europie o 5% (w segmencie OEM).

Spółka chce także koncentrować się na klientach premium z dużym udziałem globalnych rynków eksportowych oraz na zwiększaniu udziałów rynkowych w Europie, wraz z rozwojem bazy produkcyjnej umożliwiającym dotarcie do klientów na świecie.

W obszarze "doskonała jakość oraz innowacyjność produktów" założono koncentrację prac badawczo-rozwojowych na rozwiązaniach umożliwiających stałe obniżanie wagi felg, utrzymywanie pozycji technologicznego lidera, coraz większy stopień dopasowywania się do potrzeb klientów, stałą współpracę z dostawcami, klientami oraz placówkami naukowymi, a także proaktywne monitorowanie i badanie rynku.

Obszar "doskonałość operacyjna oraz innowacyjność procesów" to stałe poprawianie efektywności, jakości i zyskowności we wszystkich zakładach produkcyjnych i wdrażanie najwyższych standardów procesów produkcyjnych.

W ramach "kultury korporacyjnej zorientowanej na pracę zespołową wspierającą innowacyjność" zaplanowano awanse i rozwój zawodowy zespołu pracowników, ulepszanie procesów wewnętrznych, cyfryzację wydziałów, programy motywacyjne oraz szkolenia, a także łączenie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) ze zrównoważonym rozwojem, wspieranie działań zgodnych z obowiązującymi regulacjami i dążenie do zachowań etycznych, zgodnych z przepisami oraz fair we wszystkich transakcjach biznesowych.

Kolejnym obszarem jest "efektywność kosztowa oraz mocna pozycja finansowa". Strategia przewiduje wdrożenie efektywności kosztowej w połączeniu z wysoką jakością produktów, upraszczaniem struktur pozaprodukcyjnych (lean management) i strukturą kierowniczą, zdrową struktura bilansu oraz odpowiedni poziom zadłużenia jako podstawami do dalszego rozwoju biznesu i ekspansji, stabilne przepływy pieniężne oraz politykę dywidendową odpowiadającą na potrzeby inwestorów. Spółka zakłada, że będzie zorientowana na rynek kapitałowy z przejrzystą i proaktywną komunikacją z inwestorami

Uniwheels AG jest jednym z największych europejskich dostawców felg dla producentów samochodów (OEM - Original Equipment Manufacturer) oraz wiodącym producentem felg aluminiowych na europejskim rynku akcesoriów. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 436,48 mln euro w 2015 r.