Strategia UNW (UNIWHEELS) do 2022 r. zakłada m.in. zwiększenie rocznych przychodów ze sprzedaży do ponad 700 mln euro i zwiększenie mocy produkcyjnych do ponad 14 mln felg rocznie, podała spółka.
Wśród celów finansowych wskazano także rentowność EBIT powyżej 10%, rentowność EBITDA ponad 15%, wskaźnik zwrotu na kapitale zaangażowanym (ROCE) powyżej 20% i wskaźnik długu netto do EBITDA poniżej 2x.
"Program strategiczny obejmuje pięć kluczowych obszarów, których celem jest zapewnienie wzrostu biznesu poprzez koncentrację na innowacjach technologicznych i ekspansji rynkowej, w połączeniu z rozważnym zarządzaniem kosztami, przepływami pieniężnymi oraz nakładami inwestycyjnymi" - czytamy w komunikacie.
Pierwszym obszarem jest wzrost skali biznesu i zyskowności. Uniwheels planuje zwiększenie mocy produkcyjnych do ponad 14 mln felg rocznie (wobec 10 mln sztuk planowanych na 2017 r.) dzięki rozwojowi zakładów produkcyjnych; poszerzeniu bazy klientów oraz zwiększeniu udziałów rynkowych w Europie o 5% (w segmencie OEM).
Spółka chce także koncentrować się na klientach premium z dużym udziałem globalnych rynków eksportowych oraz na zwiększaniu udziałów rynkowych w Europie, wraz z rozwojem bazy produkcyjnej umożliwiającym dotarcie do klientów na świecie.
W obszarze "doskonała jakość oraz innowacyjność produktów" założono koncentrację prac badawczo-rozwojowych na rozwiązaniach umożliwiających stałe obniżanie wagi felg, utrzymywanie pozycji technologicznego lidera, coraz większy stopień dopasowywania się do potrzeb klientów, stałą współpracę z dostawcami, klientami oraz placówkami naukowymi, a także proaktywne monitorowanie i badanie rynku.
Obszar "doskonałość operacyjna oraz innowacyjność procesów" to stałe poprawianie efektywności, jakości i zyskowności we wszystkich zakładach produkcyjnych i wdrażanie najwyższych standardów procesów produkcyjnych.
W ramach "kultury korporacyjnej zorientowanej na pracę zespołową wspierającą innowacyjność" zaplanowano awanse i rozwój zawodowy zespołu pracowników, ulepszanie procesów wewnętrznych, cyfryzację wydziałów, programy motywacyjne oraz szkolenia, a także łączenie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) ze zrównoważonym rozwojem, wspieranie działań zgodnych z obowiązującymi regulacjami i dążenie do zachowań etycznych, zgodnych z przepisami oraz fair we wszystkich transakcjach biznesowych.
Kolejnym obszarem jest "efektywność kosztowa oraz mocna pozycja finansowa". Strategia przewiduje wdrożenie efektywności kosztowej w połączeniu z wysoką jakością produktów, upraszczaniem struktur pozaprodukcyjnych (lean management) i strukturą kierowniczą, zdrową struktura bilansu oraz odpowiedni poziom zadłużenia jako podstawami do dalszego rozwoju biznesu i ekspansji, stabilne przepływy pieniężne oraz politykę dywidendową odpowiadającą na potrzeby inwestorów. Spółka zakłada, że będzie zorientowana na rynek kapitałowy z przejrzystą i proaktywną komunikacją z inwestorami
Uniwheels AG jest jednym z największych europejskich dostawców felg dla producentów samochodów (OEM - Original Equipment Manufacturer) oraz wiodącym producentem felg aluminiowych na europejskim rynku akcesoriów. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 436,48 mln euro w 2015 r.