Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Od stycznia do czerwca Dino Polska odnotowała wzrost EBITDA o 36,9% r/r

Udostępnij

Spółka w pierwszym półroczu 2020 r. osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 4,7 mld zł (tj. o 33,9% więcej niż w analogicznym okresie 2019 r.), czemu towarzyszył dwucyfrowy wzrost sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL) na poziomie 13,3%. Od stycznia do czerwca Spółka odnotowała także wzrost wyniku EBITDA o 36,9% i dalszą poprawę marży EBITDA do 9,15% (+ 0,2 pp. rok do roku).

W pierwszym półroczu 2020 r. DNP (DINOPL) kontynuowała swoją strategię nakierowaną na organiczny rozwój sieci marketów, wzrost przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL) oraz poprawę rentowności. – Minione miesiące pokazały, że format naszych marketów jest niezwykle atrakcyjny dla konsumentów, którzy wiedzą, że za marką Dino stoi bogata, różnorodna i atrakcyjna cenowo oferta produktowa. – mówi Izabela Biadała, członek zarządu Dino Polska S.A.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. Spółka otworzyła 84 nowe markety wobec 81 sklepów uruchomionych w analogicznym okresie poprzedniego roku. Na koniec czerwca br. sieć obejmowała 1 302 placówki pod szyldem Dino, tj. o 246 sklepów więcej rok do roku. – Widzimy, że otwarcia nowych marketów Dino spotykają się z pozytywną reakcją lokalnych społeczności, dlatego konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię i utrzymujemy wysokie tempo rozwoju. Planujemy, że w 2020 roku na inwestycje przeznaczymy ok. 950 mln zł, z czego zdecydowaną większość – na rozwój sieci marketów i zaplecza logistycznego. – mówi Michał Krauze, członek zarządu i dyrektor finansowy Dino Polska S.A.

W pierwszym półroczu 2020 r. Spółka uruchomiła swoje piąte centrum dystrybucyjne, zlokalizowane w Łobzie w województwie zachodniopomorskim, oraz podjęła decyzję o budowie kolejnych dwóch – w Sieroniowicach w województwie opolskim i w Sierpcu w województwie mazowieckim. Nowe centra dystrybucyjne będą obsługiwać rosnące dostawy towarów do istniejących marketów Dino i wspierać dalszą ekspansję geograficzną sieci. Nowe centra dystrybucyjne, których uruchomienie jest planowane na 2021 r., będą także okazją do nawiązania relacji biznesowych z nowymi regionalnymi producentami produktów spożywczych, w tym w szczególności producentami owoców i warzyw oraz produktów nabiałowych.

Nakłady inwestycyjne Spółki od stycznia do czerwca 2020 r. wyniosły 436 mln zł wobec 434 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. W pierwszym półroczu br. Spółka konsekwentnie realizowała także inwestycje redukujące jej wpływ na środowisko naturalne, tj. m.in. montaż instalacji fotowoltaicznych na dachach marketów Dino w całej Polsce oraz inicjatywy w celu zmniejszenia zapotrzebowania na energię elektryczną. Na ten moment ponad 10% marketów Dino posiada zamontowane panele fotowoltaiczne, a Spółka planuje, że na początku 2021 r. 400 sklepów pod szyldem Dino w całej Polsce będzie zasilanych energią ze słońca, co w istotny sposób zredukuje wpływ jej działalności na środowisko naturalne.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus