Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

W II kw'20 Cloud Technologies miało 10,7 mln zł przychodów i 0,3 mln zł EBITDA

Udostępnij

 

Cloud Technologies, polska spółka technologiczna będąca jednym z największych na świecie dostawców anonimowych profili internautów, które służą do targetowania reklamy internetowej, miała w II kwartale 2020 r. 10,7 mln zł przychodów i 0,3 mln zł EBITDA.

– W drugim kwartale pomimo trwającej pandemii poprawiliśmy nasze przychody o 11%. Zgodnie z naszymi przypuszczeniami COVID-19 nie zakłócił więc bieżącej działalności, ale miał istotny wpływ na wyniki poszczególnych segmentów, a w szczególności na niższe przychody od klientów bezpośrednich. Największe ograniczenia obserwowaliśmy w kwietniu, ale z każdym kolejnym miesiącem sytuacja istotnie się poprawia. Patrzymy optymistycznie na kolejne miesiące, nie wiemy jednak jak się zachowa rynek danych w USA. Epidemia wciąż jest tam mocno rozwinięta i może przełożyć się na kolejne ograniczenia w funkcjonowaniu podmiotów, a tym samym mniejsze zainteresowanie naszymi usługami. Z punktu widzenia strategicznych kierunków rozwoju Grupy najistotniejsza jest wysoka dynamika wzrostu sprzedaży danych i technologii

– mówi Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.

 

Najważniejsze dane finansowe

Dane finansowe (mln zł)

2Q2020

2Q2019

Zmiana

1H2020

1H2019

Zmiana

Przychody ze sprzedaży razem

10,7

9,7

11,0%

22,0

18,1

21,7%

Data Acquisition, w tym:

5,0

5,0

0,8%

11,6

9,7

20,0%

- Sieci afiliacyjne

2,8

3,5

-20,0%

7,0

7,3

-3,8%

- Brokerzy powierzchni reklamowych

2,2

1,4

51,9%

4,6

2,4

92,7%

Data Consulting, w tym:

2,9

3,3

-10,2%

6,2

6,0

4,7%

- Agencje reklamowe i domy mediowe

2,2

2,2

-0,8%

4,5

4,1

9,5%

- Klienci bezpośredni usług reklamowych

0,7

1,0

-30,9%

1,8

1,9

-5,7%

Data Enrichment, w tym:

2,3

1,4

64,7%

3,7

2,4

52,1%

- Dystrybutorzy danych i technologii

2,3

1,4

64,7%

3,7

2,4

52,1%

EBITDA segmentów

0,3

(0,4)

-

(0,4)

1,4

-

Strata netto

(0,9)

(1,6)

56,3%

(1,7)

(3,6)

47,2%

 

W II kwartale 2020 r. przychody ze sprzedaży Grupy Cloud Technologies wzrosły o 11,0% w porównaniu do analogicznego kwartału 2019 r. i osiągnęły poziom 10,7 mln zł.

Wpływ COVID-19 jest najbardziej widoczny w przypadku przychodów z działalności stricte reklamowej, prowadzonej przede wszystkim na terytorium Polski i raportowanych w segmencie Data Consulting. Sprzedaż do klientów bezpośrednich spadła o 31%, natomiast sprzedaż do klientów agencyjnych o blisko 1%. Ograniczenie zleceń od klientów bezpośrednich, wynika przede wszystkim z ograniczonych możliwości prowadzenia działalności przez klientów z najbardziej dotkniętych pandemią branż takich jak turystyka, rozrywka lub motoryzacja.

Najbardziej istotnym z perspektywy Grupy jest fakt osiągnięcia wysokiej, blisko 65%, dynamiki przyrostu sprzedaży danych i technologii – kluczowego strategicznego kierunku dalszego rozwoju Grupy raportowanego w segmencie Data Enrichment. Najistotniejszy z punktu widzenia osiągniętych wyników był wzrost sprzedaży spółki OnAudience Ltd, podmiotu dedykowanego do ekspansji segmentu danych Grupy. Pomimo negatywnego wpływu COVID-19 Grupa odnotowała też wysoki wzrost sprzedaży danych na kluczowych rynkach zagranicznych, w tym USA. Do wzrostu przychodów w tym segmencie przyczynił się również wpływ podpisanych umów sprzedaży licencji na DMP oraz przeprowadzonych transakcji barterowej sprzedaży i zakupu danych.

W segmencie Data Acquisition Grupa odnotowała 20% spadek przychodów z sieci afiliacyjnych oraz istotny blisko 52% wzrost sprzedaży do brokerów powierzchni reklamowych, który z uwagi na niewielką marżowość nie ma istotnego znaczenia dla wyników Grupy. Warty odnotowania jest również wysoki wzrost w kategorii „sprzedaż do pozostałych odbiorców” będący wynikiem jednorazowej transakcji refaktury kosztów usług programistycznych i integracyjnych dla jednego z kontrahentów Grupy o wartości 0,4 mln zł.

Grupa wypracowała w II kwartale 2020 roku zysk EBITDA na poziomie 0,3 mln zł, który był o blisko 0,8 mln zł lepszy w porównaniu do analogicznego kwartału w 2019 roku (strata na poziomie 0,4 mln zł).

W analizowanym okresie Grupa m.in. z uwagi na ujemne różnice kursowe zanotowała 0,9 mln zł straty netto, w porównaniu do 1,6 mln zł straty netto w II kwartale 2019 r.

W całym pierwszym półroczu przychody ze sprzedaży grupy CLD (CLOUD) łącznie wyniosły 22,0 mln zł i wzrosły o blisko 22% w porównaniu do dwóch kwartałów 2019 roku

– Z sukcesem kontynuujemy sprzedaż długoterminowych licencji na wykorzystanie autorskiej technologii do integracji i zarządzania danymi - Data Management Platform (DMP).Od początku roku podpisano w sumie 6 takich umów na łączną kwotę 7,9 mln zł netto. Zwiększyliśmy poziom gotówki do 15,5 mln zł, a Grupa odnotowała dodatnie przepływy pieniężne netto w wysokości 6,3 mln zł, na co wpłynęły zwrot podatku CIT prezentowany w działalności operacyjnej oraz otrzymanie w ramach tarczy antykryzysowej pożyczki 3,4 mln zł z PFR widoczny w działalności finansowej

dodaje Piotr Prajsnar.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus