Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Cherrypick Games zawarła umowę z chińskim wydawcą gier mobilnych YODO1 Ltd.

Udostępnij

 

Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier mobilnych, zawarła umowę o partnerstwie z YODO1 Ltd., chińskim wydawcą gier mobilnych z siedzibą w Pekinie. W ramach nawiązanej współpracy, YODO1 Ltd. udostępni spółce narzędzia, które zostaną zaimplementowane do gier z portfolio Cherrypick Games, m.in. My SPA Resort. Nowy model dystrybucji tytułów warszawskiej spółki na rynku chińskim zakłada m.in. oparcie monetyzacji gier w całości o model reklamowy IAA (In App Advertising). Działanie to ma na celu dostosowanie gier Cherrypick Games do przepisów obowiązujących na terytorium Chin, co umożliwi ich sprzedaż za pośrednictwem AppStore, Google Play Store oraz innych platform dystrybucji gier mobilnych na tym rynku. Zaktualizowana wersja My SPA Resort, bazująca na reklamowym modelu monetyzacji, będzie dostępna na rynku chińskim na przełomie Q3 i Q4 br.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy nawiązanej z YODO1 Ltd. Nasz partner biznesowy, ma wieloletnie doświadczenie na rynku chińskim i doskonale wie, jakie działania należy podjąć, aby efektywne wprowadzić do sprzedaży gry takie jak nasze. Z uwagi na dobrą znajomość obowiązujących na tym terenie uwarunkowań, także prawo-instytucjonalnych, chiński partner będzie odpowiadał za zarządzanie naszym produktem w oparciu o model reklamowy sprzedaży gier – mówi Marcin Kwaśnica, prezes Cherrypick Games.

W lutym 2020 r. Apple Inc. oficjalnie ogłosiła w Chinach wdrożenie nowych zasad dotyczących gier
w ogólnokrajowym App Store. Zgodnie z  aktualnie obowiązującymi regulacjami, aplikacje do gier mobilnych bez ważnego numeru ISBN nie są zatwierdzane przez Apple Inc. i nie mogą pojawiać się w App Store w Chinach od
1 lipca 2020 r.

Dzięki umowie zawartej z YODO1, Cherrypick Games będzie mogła kontynuować dystrybucję swoich gier na rynku chińskim bazując na monetyzacji reklamowej. Umowa została zawarta na dwa lata, z możliwością automatycznego przedłużenia o kolejne okresy obejmujące jeden rok.

- Ostatnie dwa kwartały pokazują, że Chiny są bardzo atrakcyjnym rynkiem dla My SPA Resort pod względem monetyzacji. Przychody generowane przez IAA (In App Advertising), czyli reklamy w aplikacji, w Chinach były z reguły od 50 do niemal 70 proc. wyższe niż średnia z innych terytoriów, z wyłączeniem USA, które po zmianach w monetyzacji reklamowej gry notują rekordowe wyniki. Przy retencji dnia pierwszego, mieszczącej się w górnym zakresie przeciętnego przedziału dla wszystkich terytoriów, gracze z Chin prezentują się jako jedna z najbardziej atrakcyjnych grup użytkowników My SPAResort. Współpraca z chińskim partnerem jest w naszej ocenie bardzo obiecująca – dodaje Marcin Kwaśnica.

YODO1 jest globalną firmą zajmującą się wydawnictwem gier mobilnych w Chinach i na świecie. Platforma wspiera developerów gier poprzez autorskie systemy do monetyzacji gier mobilnych. Tytuły partnerów, którzy korzystają z rozwiązań YODO1, takie jak: Zombie Gunship Survival, Steppy Pants i Ice Scream, odnotowują imponujący wzrost przychodów z reklam, zaangażowania użytkowników i aktywności społeczności.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus