Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zysk operacyjny Grupy Żywiec wyniósł w pierwszej połowie 2020 r. 98 mln zł

Udostępnij

W pierwszej połowie roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Spółki wyniosły 1 845 mln złotych (I poł. 2019: 1 729 mln). Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej ZWC (ZYWIEC) wyniósł 98 mln złotych (2019: 131 mln złotych).

W pierwszych sześciu miesiącach roku Grupa Żywiec koncentrowała się na utrzymaniu ciągłości biznesu i realizacji założonej strategii, przy zapewnieniu maksymalnego bezpieczeństwa pracownikom, klientom i partnerom biznesowym w warunkach pandemii. Spółka elastycznie dostosowała swoje programy marketingowe oraz obsługę klienta do nowych warunków działania.

Pomimo dużej niepewności w otoczeniu oraz spadku sprzedaży w kanale gastronomii związanej z epidemią, zwiększyliśmy przychody ze sprzedaży. Przyczyniło się do tego przede wszystkim utrzymanie wzrostu sprzedaży w segmencie premium oraz dynamiczny wzrost marki Namysłów Nasze przychody rosły jednak wolniej niż koszty. W szczególności wzrosły koszty opakowań, co wynika z większego zainteresowania konsumentów piwem w opakowaniach jednorazowych i spadku butelki zwrotnej. W pierwszym półroczu inwestowaliśmy także w drogę do rynku w tradycyjnym kanale sprzedaży. W efekcie przełożyło się to negatywnie na poziom zysku operacyjnego. Ponadto spadek wartości złotówki negatywnie wpłynął na koszty działalności, co w znacznym stopniu przyczyniło się do spadku zysku nettoKluczowe dla wyników spółki miesiące jednak przed nami i jesteśmy dobrze przygotowani aby je jak najlepiej wykorzystać - Francois-Xavier Mahotprezes Grupy Żywiec S.A.

W nowych warunkach funkcjonowania związanych z epidemią, Grupa Żywiec przeznaczyła łącznie blisko 6 mln złotych na wsparcie ekosystemu partnerów, w tym szczególnie klientów z sektora gastronomii i dostawców oraz społeczności lokalnych. Mimo ryzyka wzrostu kosztów, jako pierwsza firma w branży Grupa Żywiec zdecydowała się na odbiór na własny koszt niesprzedanego piwa z lokali gastronomicznej o wartości 3.9 mln złotych wspierając lokale zamknięte z powodu pandemii. Spółka uruchomiła także inicjatywy wspierające dostawców, z których zdecydowana większość to firmy lokalne. Na rzecz społeczności lokalnych firma przekazała blisko 2 mln złotych w formie bezpośrednich darowizn na zakup sprzętu medycznego do walki z koronawirusem w miastach, gdzie znajdują się browary należące do Grupy oraz w formie zasilenia zbiórki Fundacji Siepomaga. Firma przekazała także specjalny bezalkoholowy produkt na rzecz służb medycznych a także płyn do dezynfekcji rąk powstały na bazie alkoholu pozostałego po produkcji piw 0.0.% na rzecz wszystkich mieszkańców Żywca.

Jestem dumny z tego, że w tych trudnych dla wszystkich warunkach pandemii nie tylko byliśmy w stanie zapewnić bezpieczeństwo pracownikom i klientom, utrzymaliśmy ciągłość biznesu i obsługi klientów kontynuując naszą strategię, ale kierowaliśmy się w tym naszymi wartościami. Zadbaliśmy o nasze otoczenie. Długofalowy sukces naszej firmy to sukces całego ekosystemu partnerów i społeczności
w których działamy
 i wraz z którymi się rozwijamy. - Francois-Xavier Mahotprezes Grupy Żywiec S.A.

W nadchodzących miesiącach Grupa Żywiec skoncentruje się na efektywnej realizacji planów na sezon przy jednoczesnej kontroli kosztów działalności.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus