Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Rozpoczął się proces budowania księgi popytu na akcje ML System

Udostępnij

Rozpoczął się proces budowania księgi popytu na akcje MLS (MLSYSTEM) serii E w ramach oferty przeprowadzanej w trybie bezprospektowym. Cena emisyjna zostanie podana do publicznej wiadomości po zamknięciu księgi popytu.

- Niedawno ogłoszona strategia na lata 2020 - 2024, której fundamentem jest rozwój innowacyjnych produktów „nowej ery kwantowej” w ramach projektów Quantum Glass, 2D Glass, Active Glass, spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem rynku. Wierzymy, że będzie miało to korzystne przełożenie na rozpoczynającą się ofertę akcji serii E - komentuje Dawid Cycoń, prezes i współzałożyciel ML System.

Akcje nowej emisji serii E w liczbie do 730 tys. zostaną zaoferowane w trybie bezprospektowym inwestorom kwalifikowanym oraz niekwalifikowanym przy minimalnym zapisie o równowartości 100 tys. euro. Przydział i cena emisyjna zostaną ustalone w ramach budowy księgi popytu. Budowę księgi popytu prowadzi IPOPEMA Securities.

W terminie do 30 września planowane jest zwołanie kolejnego walnego zgromadzenia, podczas którego pod głosowanie poddana zostanie uchwała dotycząca emisji akcji serii F w trybie prospektowym. Łącznie spółka zamierza wyemitować do 1,5 mln akcji, stanowiących do 21 proc. w podwyższonym kapitale zakładowym. ML System planuje, aby inwestorzy, którzy obejmą akcje serii E otrzymali prawo pierwszeństwa objęcia akcji serii F.

Kapitał pozyskany z emisji akcji E i F zostanie przeznaczony głównie na sfinansowanie projektu Active Glass.

ML System oczekuje, że na koniec 2023 r. będzie dysponować łączną zdolnością produkcyjną kwantowych szyb zespolonych w wysokości do 20 tys. m2 miesięcznie. Rezultatem realizacji strategii ma być osiągnięcie w 2024 r. przez spółkę przychodów ze sprzedaży przekraczających 400 mln zł, przy atrakcyjnej rentowności biznesu.

ML System, zgodnie z danymi szacunkowymi, w I półroczu 2020 r. wypracował 55,2 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 13,8 mln zł EBITDA. Oznacza to wzrost rok do roku odpowiednio o 31 proc. oraz 106 proc.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus