Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Incuvo rozpoczęło emisję akcji

Udostępnij

Pierwsza transza emisji akcji Incuvo, spółki której specjalizacją jest produkcja i portowanie tytułów dedykowanych wirtualnej rzeczywistości, oficjalnie rozpoczęta. Do 22 czerwca zapisy w ramach pierwszej transzy mogą składać więksi inwestorzy. Druga transza – otwarta dla wszystkich – rozpocznie się 23 czerwca. Wcześniej, na platformie CrowdConnect.pl zostaną zamieszczone szczegółowe informacje na temat zapisów. Incuvo chce pozyskać od inwestorów łącznie 2,8 mln zł. 2,1 mln zł przeznaczy na aktualnie tworzoną produkcję tytułu Green Hell w wersji VR. Pozostała część kwoty posłuży do rozbudowy i wzmocnienia teamu produkcyjnego. Na przełomie trzeciego i czwartego kwartału spółka planuje debiutu na rynku NewConnect.

- Wielkimi krokami zbliżamy się do debiutu na NewConnect. Upublicznienie spółki chcielibyśmy poprzedzić zakończoną sukcesem emisją akcji. Liczymy, że nasza działalność i plan rozwoju będą w stanie przekonać inwestorów, aby zainwestowali właśnie w Incuvo – mówi Andrzej Wychowaniec, prezes Incuvo SA. – Rozpoczęliśmy pierwszą rundę emisji, która dedykowana jest kluczowym inwestorom. Ta transza potrwa do 22 czerwca. Najpóźniej w dniu jej zakończenia, na platformie CrowdConnect.pl zostaną zamieszczone szczegóły dotyczące zapisów, co umożliwi każdemu potencjalnemu inwestorowi spokojne zapoznanie się z informacjami o spółce i parametrach emisji. 23 czerwca rozpoczniemy kolejną transzę, otwartą dla wszystkich.– dodaje.

Incuvo chce pozyskać łącznie 2,8 mln zł. Znaczącą część środków – 2,1 mln zł – przeznaczy na wsparcie prowadzonej produkcji Green Hell w wersji VR. W ramach umowy z Creepy Jar spółka stworzy port tytułu na większość wiodących platform dedykowanym wirtualnej rzeczywistości. – Green Hell to symulator osadzony w niezbadanym unikalnym otoczeniu amazońskiego lasu deszczowego. PC-towa wersja gry okazała się hitem. Portując ten projekt na VR za cel stawiamy sobie przekazanie doświadczeń wirtualnej rzeczywistości, a nie tylko przeniesienie gry 1:1, nie wszystko z wersji płaskiej jest dobrze odbierane w VR i podobnie, możemy dodać elementy, które nie znalazły  się w wersji PC. Jeżeli chodzi o sam gameplay to przeniesiemy tak dużo jak tylko to będzie możliwe – mówi Andrzej Wychowaniec.

Pozostałe z emisji środki, w kwocie 0,7 mln zł spółka przeznaczy na rozbudowę i wzmocnienie zespołu produkcyjnego. Warunki składania zapisów zostaną opisane na CrowdConnect.pl.

Aktualny model biznesowy studia zakłada portowanie i produkcje gier na urządzenia dedykowane wirtualnej rzeczywistości. Wartość globalnego rynku VR (wirtualna rzeczywistość), AR (rozszerzona rzeczywistość) i MR (mieszana rzeczywistość) określana jest na ok. 11 mld USD. Szacuje się, że rynek VR, w dużej mierze dzięki sektorowi gamingowemu, w najbliższych latach będzie systematycznie rósł o ok. 13 proc. r/r. – VR to bardzo perspektywiczny rynek. Konkurencja na nim jest jeszcze stosunkowo niska, a zapotrzebowanie na gry w wirtualnej rzeczywistości coraz większe. To dla nas duża szansa na rozwój, chcemy być beneficjentem tego rynku – dodaje prezes Incuvo.

W ubiegłym roku Incuvo, na zlecenie studia Bloober Team, zrealizowało port gry Layers of Fear na gogle Oculus oraz Windows Mixed Reality na platformie Steam. Psychologiczna gra typu horror odkrywa historię malarza pogrążonego w szaleństwie, który stara się stworzyć dzieło swojego życia. – Obecnie realizujemy także drugą produkcję w zakresie portingu ze znanym studiem z branży gier. Za wcześnie na szczegóły, liczę, że wkrótce będziemy mogli zdradzić więcej. Równocześnie pracujemy nad pozyskaniem dużego IP od producenta filmowego. Bardzo chcielibyśmy zacząć realizować własną grę w oparciu o to konkretne uniwersum. – dodaje Andrzej Wychowaniec.  

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus