Incuvo SA, spółka z branży gier wideo, której specjalizacją jest produkcja i portowanie projektów na urządzenia VR, w przyszłym tygodniu rozpocznie emisję akcji. Pierwsza transza będzie dedykowana kluczowym inwestorom, tydzień później rozpoczną się zapisy dla wszystkich. Studio chce pozyskać łącznie 2,8 mln zł. Większość środków przeznaczy na produkcję gry Green Hell w wersji na VR. Pozostałe 0,8 mln zł posłuży do wzmocnienia i rozbudowy zespołu produkcyjnego. Kampania crowdinvestingowa poprzedza planowany na drugą połowę br. debiut spółki na rynku NewConnect. Studio pracuje aktualnie nad VR-ową wersją gry Green Hell, PC-towego hitu spółki Creepy Jar. W planach ma także produkcję własnych tytułów VR, opartych na znanych IP.
- W przyszłym tygodniu rozpoczynamy emisję akcji w formie crowdinvestingu. Chcemy pozyskać od inwestorów łącznie 2,8 mln zł. Znaczącą część tych środków, bo aż 2 mln zł, przeznaczymy na produkcję gry autorstwa CRJ (CREEPYJAR) – Green Hell – w wersji na urządzenia VR. Liczba sprzedanych kopii tego tytułu na PC, w połowie kwietna przekroczyła ponad 580 tys. sztuk. Liczymy, że wersja na urządzenia VR będzie cieszyła się podobną popularnością wśród graczy. Już teraz zapraszamy wszystkich do przeżycia wirtualnej przygody w amazońskiej dżungli – mówi Andrzej Wychowaniec, prezes Incuvo.
Na mocy zawartej z Creepy Jar umowy, Incuvo zajmie się portem tytułu na większość wiodących platform VR. W pierwszej kolejności gra zostanie wydana na Steam-a oraz gogle Oculus Rift, których premiera odbędzie się pod koniec 2021 roku.
Pozostała pozyskana w ramach emisji kwota 0,8 mln zł zostanie przeznaczona na rozbudowę teamu produkcyjnego. Emisja odbędzie się w dwóch transzach. Pierwsza kierowana jest do kluczowych inwestorów. W kolejnej, planowanej w ostatnim tygodniu czerwca, może wziąć udział każdy. Szczegółowe informacje na temat spółki, celów emisyjnych oraz możliwości dokonywania zapisów, zostaną zamieszczona na platformie CrowdConnect.pl
- Liczymy na pozytywne zakończenie emisji. Jeszcze w tym roku chcemy dołączyć do grona spółek notowanych na NewConnect. Jesteśmy gotowi, aby stać się spółką publiczną i działać na konkurencyjnym rynku gier wideo. Mamy skonkretyzowane plany i określoną strategię rozwoju, która z pewnością wyróżni nas na tle innych studiów – dodaje Andrzej Wychowaniec.
Incuvo istnieje od 2012 roku. Początkowo spółka koncentrowała się na produkcji gier na urządzenia mobilne. Aktualny model biznesowy studia zakłada portowanie i produkcje gier na urządzenia dedykowane wirtualnej rzeczywistości. – VR to bardzo perspektywiczny rynek. Konkurencja na nim jest jeszcze stosunkowo niska, a zapotrzebowanie na gry w wirtualnej rzeczywistości coraz większe. To dla nas duża szansa na rozwój, chcemy być beneficjentem tego rynku – dodaje prezes Incuvo. – Planujemy także realizację własnych produkcji VR-owych, tworzonych w oparciu o znane IP. Rozpoczęliśmy pierwsze rozmowy z partnerami biznesowymi, natomiast dziś jest za wcześnie, aby zdradzać szczegóły.
W ubiegłym roku Incuvo, na zlecenie studia BLO (BLOOBER), zrealizowało port gry Layers of Fear na gogle Oculus oraz Windows Mixed Reality na platformie Steam. Psychologiczna gra typu horror odkrywa historię malarza pogrążonego w szaleństwie, który stara się stworzyć dzieło swojego życia. Obecnie Incuvo realizuje także inną dużą umowę w zakresie portingu ze znanym studiem gamingowym. Wkrótce studio poda więcej informacji na ten temat.
Wartość globalnego rynku VR (wirtualna rzeczywistość), AR (rozszerzona rzeczywistość) i MR (mieszana rzeczywistość) określana jest na ok. 11 mld USD. Szacuje się, że rynek VR, w dużej mierze dzięki sektorowi gamingowemu, w najbliższych latach będzie systematycznie rósł o ok. 13 proc. r/r.