W maju 2020 roku Grupa KPL (KINOPOL) osiągnęła 2,52% udziału w oglądalności widowni komercyjnej, co jest najlepszym wynikiem w historii Grupy. W minionym miesiącu swój rekord ustanowił kanał Kino TV, który osiągnął udział w rynku na poziomie 0,23%. Z kolei kanały naziemne nadawcy, Stopklatka i Zoom TV, zaliczyły drugie najlepsze rezultaty w swojej historii – odpowiednio 1,22% i 0,64%.
Majowy wynik Grupy Kino Polska TV oznacza ponad 33-procentowy wzrost Grupy w porównaniu z majem 2019. Rok do roku urosły wszystkie kanały nadawcy objęte pomiarem w panelu Nielsena: Kino Polska Muzyka (+87,5%), Kino TV (+64,3%), Stopklatka (+43,5%), Kino Polska (+31,8%), Gametoon HD (+10,3%) i Zoom TV(+6,7%).
Średni dzienny zasięg wszystkich kanałów Grupy Kino Polska TV w maju 2020 łącznie wyniósł prawie 5,5 mln widzów (RCH, All 16-49). Miesięcznie docierają one już do ponad 20 mln widzów (RCH, All 16-49). – Wynik Grupy Kino Polska TV w maju 2020 jest efektem atrakcyjnej oferty programowej naszych kanałów, działań marketingowych i szybkiego dostosowania się w tych obszarach do zmian na bardzo konkurencyjnym rynku telewizyjnym oraz większej konsumpcji telewizji w czasie ograniczeń spowodowanych pandemią – mówi Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV SA.
Cały segment kanałów filmowo-serialowych obecnych w Polsce urósł w maju 2020 roku o 9% rok do roku – do 11,6% udziału w rynku (SHR%, All 16-49). Łączna średnia widownia kanałów tego segmentu powiększyła się w maju o 16,3% i średnio w minucie wyniosła 277 tys. widzów (AMR, All 16-49).