CCC, lider sektora obuwniczego w Europie Środkowo-Wschodniej, wraz ze stopniowym wychodzeniem z lockdownu i wprowadzeniem do sklepów kolekcji SS20, rozbudowuje ofertę o kolejne marki premium i proponuje klientom rozszerzony wybór akcesoriów. Celem jest wzmocnienie pokrycia wszystkich segmentów cenowych dla różnych grup wiekowych i jednocześnie odpowiedź na rosnący popyt na obuwie sportowe oraz dziecięce.
W obecnej kolekcji pojawiły się nowe marki premium: Bugatti i Tom Tailor, Mustang, Igor oraz Relife. Grupa po otwarciu sklepów zaobserwowała rosnącą liczbę zakupów stacjonarnych poprzedzonych odwiedzinami w kanale internetowym (tzw. efekt ROPO, Research Online, Purchase Offline).
Ze względu na zacieranie się sezonów pogodowych, oraz trwające wychodzenie Polski jak i krajów europejskich z lockdownu sprzedaż obuwia coraz bardziej koncentruje się wokół produktów całorocznych i casualowych, takich jak półbuty, sneakersy, obuwie sportowe, baleriny czy mokasyny. Grupa CCC zwiększyła istotnie rozpiętość produktową, różnorodność modeli w zakresie obecnych marek oraz wprowadziła nowe marki obce, w tym sportowe i inne, również z segmentu premium. Duża część oferty kierowana jest do rodzin.
Klienci CCC w kolekcji SS20 mogą wybierać obuwie na co dzień wpisujące się w aktualne trendy modowe, m.in. naturalne odcienie (słoma, plecionki, rafia), zwierzęce wzory, kolory pastelowe, wzory dla mamy i córki (trend like mother like daughter), ale także neonowa zieleń, pomarańcz oraz róż czy kolorowe mokasyny.
Popyt na rynku stopniowo odbudowuje się. Dużą popularnością cieszą się także silne marki Grupy jak Gino Rossi, Lasocki, Sprandi, Jenny Fairy oraz DeeZee. Zgodnie z przewidywaniami CCC przy niższym rok do roku traffiku sklepy odnotowują lepszą konwersję (przychodzą osoby z konkretną potrzebą zakupową). Gros klientów preferuje płatności bezgotówkowe i oczekuje dłuższego czasu na zwrot (w sklepach CCC jest on wydłużony do 60 dni).
EFEKT ROPO, WZROST ZNACZENIA KANAŁU E-COMM
Rośnie znaczenie m-commerce w sprzedaży online/ omnichannel. Sytuacja związana z pandemią Covid-19 wzmocniła ten trend. Rosnąca liczba osób przed przyjściem do sklepu ogląda produkty online w kanale mobilnym m-commerce (aplikacja i strona www z urządzeń mobilnych) czytając także o aktualnych trendach, oglądając stylizacje.
Dzięki silnie rozwiniętej analityce danych CCC dostosowuje ekspozycję sklepów i akcje promocyjne do aktualnych potrzeb klientów. Dodatkowo aplikacja CCC z funkcją „Swipe" (podoba/nie podoba się) – wyszukiwanie poprzez ocenianie produktów dostępnych w sklepie – służy jako dodatkowe narzędzie pomagające Grupie w odpowiednim doborze produktów do przyszłych kolekcji, zarządzaniu portfolio produktowym i jak najlepszym odpowiadaniu na oczekiwania klientów.
Dziś mamy ofertę dla każdej grupy klientów – osób w różnym wieku, o różnych gustach, potrzebach i zasobności portfela, bo doskonale rozumiemy, że w obecnych czasach ma to ogromne znaczenie. Cały czas poszerzamy gamę produktów i zapraszamy do sklepów CCC nowych klientów, którzy wcześniej nie mogli znaleźć u nas marek takich jak chociażby sportowo-casualowy Tom Tailor czy wygodny Relife. Asortyment w sklepach stacjonarnych CCC jak również na platformach internetowych oparty jest głównie na kategoriach modowych, sportowych i całorocznych. Mamy produkt właściwy na kryzysowe czasy o najlepszej na rynku relacji cena – jakość. W CCC można zrobić zakupy dla całej rodziny korzystając z atrakcyjnych rabatów i akcji promocyjnych. Dziś procentuje skierowana do klientów, dodatkowo wzmocniona w czasie lockdownu, komunikacja w mediach społecznościowych – zyskaliśmy grono nowych przyjaciół CCC, co jest dla nas bardzo cenne. Konsument chce mieć dziś szeroki wybór i stały dostęp do trendów modowych, a my go umożliwiamy – mówi Marcin Czyczerski, Prezes Zarządu CCC S.A.
Na koniec marca 2020 roku Grupa CCC była obecna w 29 krajach – w 23 poprzez sklepy stacjonarne, a w 15 poprzez kanał online. Grupa posiada łącznie ponad 50 platform online w całej Europie: poprzez domeny eobuwie.pl, ccc.eu, MODIVO, DeeZee oraz Gino Rossi. W 2019 roku klienci CCC nabyli we wszystkich kanałach sprzedaży ponad 52 mln par obuwia.
Grupa CCC w pierwszym kwartale 2019 odnotowała dynamiczny, 39-proc. wzrost sprzedaży e-commerce, w efekcie czego udział przychodów online w sprzedaży Grupy w I kwartale 2020 wzrósł do 43% (vs. 28% rok wcześniej).