Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy SIM (SIMFABRIC), notowanego na NewConnect wydawcy i producenta gier wideo z Grupy PLW (PLAYWAY), pod koniec czerwca podejmie decyzję w sprawie przejścia spółki na rynek regulowany Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Obecna kapitalizacja spółki wynosi ponad 140 mln zł. Na jej wzrost wpłynął m.in. podpisany w kwietniu br. kontrakt z koncernem Koch Media GmbH. Dzięki niemu studio uruchomiło szybciej niż zakładało czwarty filar działalności, jakim są projekty mobilne oraz proces przygotowania polityki dywidendowej.
- W dniu debiutu na NewConnect zadeklarowaliśmy, że po przekroczeniu przez SimFabric SA kapitalizacji na poziomie 100 mln złotych, uruchomimy procedurę przejścia na główny parkiet GPW. Ustalony poziom kapitalizacji został osiągnięty już drugiego dnia po debiucie w kwietniu tego roku. Ponadto, od kilku tygodni obserwujemy znaczący wzrost na akcjach naszej spółki. Obecna wycena wynosi ponad 140 mln zł. Potwierdzamy pełną gotowość, aby rozpocząć proces zmiany parkietu. Ostateczną decyzję podejmie oczywiście Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy – informuje Emil Leszczyński, przewodniczący Rady Nadzorczej SimFabric SA. – Wejście na GPW da nam lepszą możliwości pozyskiwania kapitału w przyszłości i z pewnością przełoży się na zwiększenie transparentności naszej firmy w oczach obecnych i przyszłych inwestorów. To z kolei będzie miało pozytywny wpływ na nasz dalszy, dynamiczny rozwój i wzrost pozycji spółki na konkurencyjnym rynku gier wideo – dodaje.
Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy zbierze się 26 czerwca br. Spółka rozpoczęła już wewnętrzne przygotowywania do mapy drogowej przejścia na główny rynek GPW. Jak tłumaczy prezes SimFabric, decyzja o tak szybkiej zmianie parkietu notowań, jest możliwa dzięki podpisaniu największej w historii spółki umowy z koncernem Koch Media GmbH. Kontrakt dotyczy współpracy przy dwóch projektach z portfolio warszawskiego studia. Tytuły te będą promowane i dystrybuowane przez Koch Media GmbH na cały świat. Umowa obejmuje także wszelkie DLC i kontynuacje dla obu produkcji. SimFabric aktualnie pracuje nad dwoma umowami wydawniczymi podobnego formatu. – Dzięki kontraktowi z Koch Media budujemy solidny fundament pod dalszy rozwój SimFabric. Stabilizacja jaką zyskaliśmy dzięki umowie, pozwoliła nam przyspieszyć decyzje dotyczące przejścia na główny parkiet GPW oraz uruchomić kolejny filar działalności, jakim są projekty mobilne. – mówi Julia Leszczyńska, prezes SimFabric SA.
Kilka dni temu spółka powołała nową firmę zależną – MobileFabric, której celem będzie rozwój gier na urządzenia mobilne. Pierwszym projektem w portfolio gier mobilnych nowej firmy będzie Thief Simulator, z portfolio wydawniczego Grupy PlayWay. Umowa z Koch Media znacząco przyspiesza także przygotowanie polityki dywidendowej spółki.