Nadawca m.in. kanałów Stopklatka, Zoom TV i Kino Polska poprawił wszystkie podstawowe wskaźniki finansowe w porównaniu z tym samym okresem 2019 r.
- W I kw. 2020 r. Grupa KPL (KINOPOL) wypracowała 50,0 mln zł przychodów ze sprzedaży (+20,0% r/r).
- W tym samym okresie zysk netto Grupy wzrósł o 7,6% r/r do 4,2 mln zł.
- Wynik EBITDA Grupy w omawianym okresie wzrósł o 18,9% r/r i wyniósł 20,6 mln zł.
- W pierwszym kwartale 2020 r. nadawca osiągnął 2,13% udziału w oglądalności widowni komercyjnej w Polsce (SHR%, All 16-49), co oznacza wzrost o 12,1% r/r.
– Pierwszy kwartał tego roku był dla nas bardzo udany, mimo że globalna gospodarka zaczęła już odczuwać pierwsze efekty pandemii koronawirusa – mówi Bogusław Kisielewski, Prezes Kino Polska TV SA. – Odnotowaliśmy ponad 12-procentowy wzrost udziału naszych kanałów w oglądalności widowni komercyjnej (SHR%, All 16-49) w porównaniu z analogicznym kwartałem 2019 roku. Dużym zainteresowaniem widzów cieszyły się nasze kanały filmowo-serialowe, szczególnie Kino Polska, który urósł o ponad 30% rok do roku. Jesteśmy również zadowoleni z wyników reklamowych. Stopklatka zwiększyła przychody o 24% rok do roku, zaś o 15% urósł reklamowo kanał Zoom TV – dodaje Bogusław Kisielewski.
Przychody Grupy Kino Polska TV pochodzą głównie z opłat za emisję kanałów na platformach cyfrowych i w sieciach operatorów kablowych oraz ze sprzedaży czasu reklamowego. W I kw. 2020 r. przychody z emisji stanowiły 54,7% łącznych przychodów Grupy i wyniosły 27,3 mln zł (+12,4% r/r). Przychody z reklam stanowiły 34,4% łącznych przychodów Grupy i wyniosły 17,2 mln zł (+20,3% r/r). W efekcie wynik EBITDA Grupy w I kw. 2020 r. wzrósł o 18,9% i wyniósł 20,6 mln zł (wobec 17,4 mln zł rok wcześniej), zaś skonsolidowany zysk netto sięgnął 4,2 mln zł, co oznacza wzrost o 7,6% r/r.
Pod względem oglądalności I kw. 2020 r. był rekordowy dla całej Grupy Kino Polska TV. Grupa osiągnęła 2,13% udziału w oglądalności widowni komercyjnej, co stanowi wzrost o 12,1% w porównaniu z tym samym okresem 2019 r. Kanały Grupy zanotowały również w tym okresie poprawę kilku innych podstawowych wskaźników oglądalności. ATS (średni dzienny czas oglądania) wzrósł o 11,7% r/r, a wskaźnik AMR (średnia liczba widzów w każdej minucie) o 10,7% r/r.
– Nasz model biznesowy jest dosyć odporny na pogorszenie koniunktury w gospodarce. Mamy mocno zdywersyfikowane źródła przychodów, nie jesteśmy w tak dużym stopniu jak inni nadawcy uzależnieni od rynku reklamowego. Przychody z emisji naszych kanałów, które stanowią większość przychodów Grupy, są stabilne i bezpieczne, nie notujemy żadnych opóźnień w płatnościach z tego tytułu – informuje Prezes Bogusław Kisielewski.