Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wynik EBITDA Dino Polska wzrósł w I kwartale 2020 roku o 44%

Udostępnij

W I kwartale 2020 roku DNP (DINOPL) zakończyła proces inwestycyjny dotyczący uruchomienia 39 sklepów (w stosunku do 33 placówek w I kwartale 2019 roku), utrzymując dotychczasowe wysokie tempo ekspansji. Na zakończenie I kwartału 2020 roku sieć Dino tworzyło 1 257 marketów – o 248 więcej niż przed rokiem. Równocześnie Spółka finalizowała budowę 5 centrum dystrybucyjnego w Łobzie w województwie zachodniopomorskim, które zostanie uruchomione w II kwartale bieżącego roku.

Przychody ze sprzedaży Dino Polska po trzech miesiącach bieżącego roku wyniosły 2,22 mld zł i były o 42,3% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wynik EBITDA wzrósł o 44% do 190 mln zł, a marża EBITDA wyniosła 8,6%. Towarzyszył temu wzrost całkowitych kosztów działalności operacyjnej do 2,08 mld zł, na co częściowo wpłynęła potrzeba dostosowania Spółki – w szczególności marketów Dino, magazynów i transportu – do szczególnych warunków, w jakich przyszło funkcjonować podmiotom gospodarczym począwszy od marca bieżącego roku.

Naszym priorytetem było zapewnienie bezpieczeństwa naszym pracownikom oraz klientom i dowiedliśmy, że wysoki poziom standaryzacji marketów Dino pozwala nam na sprawne dostosowanie się nawet do bardzo wymagających warunków rynkowych. Wszystkie nasze markety działają i obecnie standardowo są otwarte w godzinach od 6:00 do 23:00. – mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A. – Jednocześnie kontynuujemy naszą politykę cenową, która wraz z wysoką jakością i dużą różnorodnością oferty, jest ważnym sposobem na budowanie zaufania naszych klientów. – podsumowuje Szymon Piduch.

Wskaźnik sprzedaży w istniejących sklepach (like-for-like, LfL) wyniósł 20,3%, co potwierdza, że format marketów Dino dobrze odpowiada na potrzeby konsumentów. Bliska lokalizacja i szeroka paleta produktów pozwalają na komfortową i szybką realizację podstawowych zakupów spożywczych, obejmujących w szczególności produkty świeże, których udział w przychodach Dino Polska w I kwartale przekroczył 40%.

Spółka w I kwartale tego roku przeznaczyła na inwestycje 229 mln zł, co oprócz rozwoju sieci sklepów obejmowało także nakłady związane z budową 5 centrum dystrybucyjnego w Łobzie, w województwie zachodniopomorskim. Zgodnie z wcześniejszymi planami nakłady inwestycyjne Dino Polska w całym 2020 r. roku wyniosą łącznie około 950 mln zł i w większości zostaną przeznaczone na ekspansję sieci sklepów i rozwój zaplecza logistycznego.

Dino Polska konsekwentnie realizuje inwestycje w ramach przyjętej polityki środowiskowej. Na koniec marca 2020 r. 55 marketów Dino posiadało na swoich dachach panele fotowoltaiczne. Planem jest zwiększenie tej liczby do około 400 marketów w I kw. 2021 r. Po zakończeniu tego etapu, moc zainstalowanych paneli sięgnie około 14 MW. Równocześnie Spółka wymienia oświetlenie parkingów przy ok. 1 000 marketów Dino z opraw sodowych na oprawy LED, które będą zużywać 75% mniej energii elektrycznej. Inwestycje te ograniczą zapotrzebowanie na konwencjonalną energię oraz przyczynią się do ograniczenia ilości szkodliwych substancji trafiających do atmosfery.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus