Prawie 440 proc. wzrostu zysku netto r/r wypracowało w pierwszym kwartale br. CRB (CARBONSTU), notowany na NewConnect specjalista w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR (wirtualna rzeczywistość). Od stycznia do marca spółka wypracowała ponad 0,45 mln zł netto przychodów ze sprzedaży, co stanowi 147 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W styczniu Carbon Studio utworzyło spółkę zależną Iron VR, której działalność koncentruje się na mniejszych grach VR o niskich budżetach. Zespół zakończył także etapu pre-produkcji gry VR z gatunku fantasy w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar. Studio finalizuje prace nad najnowszą grą z serii The Wizards, pod nazwą Dark Times. Spółka przewiduje, że obowiązujący lockdown pozwoli w tym roku osiągnąć rekordowy wynik branży wirtualnej rzeczywistości.
- Wyniki finansowe, jakie wypracowaliśmy od stycznia do marca br. są dowodem na to, że konsekwentnie realizowana przez nas strategia rozwoju jest słuszna, a kierunek w którym podążamy przekłada się na wzrost finansów naszej spółki. W pierwszym kwartale osiągnęliśmy przychód netto ze sprzedaży w wysokości ponad 0,45 mln zł, to wynik o prawie 150 proc. lepszy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Najbardziej cieszy nas zysk netto, który był wyższy r/r o prawie 440 proc. i ostatecznie wyniósł niespełna 0,19 mln zł netto – mówi Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio
W styczniu studio powołało spółkę zależną Iron VR. W odróżnieniu od działalności Carbon Studio, która koncentruje się na produkcji dużych tytułów typu AAA, nowa firma będzie realizowała znacznie mniejsze gry VR o niskich budżetach.
- Od dłuższego czasu rozważaliśmy utworzenie nowej marki i spółki zależnej, która skoncentruje się na produkcji niskobudżetowych gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości. W ten sposób jasno rozgraniczamy kompetencje między Carbon Studio, a Iron VR. Zakładamy produkcję kilku gier rocznie. Środki na finansowanie rozwoju spółki będą pochodzić od zewnętrznych partnerów. – dodaje Błażej Szaflik.
W tym samym miesiącu zespół zakończył istotny etap pre-produkcji i prac projektowo-koncepcyjnych gry VR w uniwersum Warhammera: Age of Sigmar. To efekt podpisanej we wrześniu 2019 roku umowy z Games Workshop, globalnym wydawcą gier bitewnych i miniaturek fantasy. – Games Workshop bardzo aktywnie angażuje się we współpracę nad naszym wspólnym projektem. W ramach prac nad grą działamy ze specjalnym zespołem dedykowanym dla Carbon Studio. Niezwykła popularność uniwersum Warhammer, bardzo duża i aktywna społeczność skupiona wokół tego świata oraz zaangażowanie zespołu Games Workshop sprawiają, że jest to dla nas niezwykle cenne przedsięwzięcie – informuje Aleksander Caban, z zarządu Carbon Studio.
Także w pierwszym kwartale spółka zawarła umowę ze światową firmą HTC Corporation, której przedmiotem jest produkcja flagowego tytułu spółki – The Wizards – w wersji na gogle HTC Vive Focus Plus. Umowa przewiduje utworzenie dedykowanego portu oraz pokrycie kosztów produkcji. – Zawarcie umowy z naszym wieloletnim partnerem biznesowym HTC Corporation, jest dla nas następnym krokiem w budowaniu tytułu The Wizards jako globalnej marki, dedykowanej urządzeniom z kategorii wirtualnej rzeczywistości – mówi Karolina Koszuta, członek zarządu Carbon Studio. – Celem umowy jest stworzenie nowego portu dla gry oraz pokrycie kosztów tej produkcji. Decyzje w zakresie daty premiery zapadną w późniejszym terminie, o czym niezwłocznie poinformujemy – dodaje.
HTC Vive Focus Plus, to sprzęt klasy premium, który jest aktualizacją zestawu rzeczywistości wirtualnej Vive Focus. Dzięki nowoczesnym kontrolerom, ruch gracza może być śledzony aż w sześciu płaszczyznach.
20 lutego w sklepie Steam zadebiutowała gra z portfolio wydawniczego Carbon Studio – Dreamo. Tytuł autorstwa Hypnoticants to gra logiczno-eksploracyjnej, w której gracz musi zmierzyć się z wyzwaniami rozgrywającymi się w ludzkim umyśle. Z czasem łamigłówki stają się znacznie bardziej skomplikowana, co znacznie utrudnia dostęp do zamkniętych części podświadomości.
Obecnie Carbon Studio szykuje się do premiery samodzielnego tytułu The Wizards – Dark Times, który zadebiutuje na platformie Steam, Oculus Store i Viveport już 4 czerwca. Koszt produkcji gry opiewa na 0,5 mln zł. Część środków pochodzi z emisji akcji spółki, pozostała kwota z bieżącej działalności studia.
Dwa tygodnie temu The Wizards zadebiutowała na rynku azjatyckim. Projekt dedykowany na konsole PlayStation VR, od 30 kwietnia dostępny jest na terenie Japonii, Hongkongu, Singapurze, Tajwanie, Malezji, Indonezji, Tajlandii oraz Korei.
- Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość (AR) tworzą wspólnie rynek wart ok. 20 mld USD. Zwłaszcza ostatnie miesiące pokazały, że nie tylko branży gier, ale także technologia VR mają dziś bardzo mocną pozycję na światowym rynku. Przewidujemy, że obowiązujący lockdown i bogata oferta nowych gier w połączeniu z zapowiadanym przez rynek spadkiem cen gogli VR pozwoli w tym roku osiągnąć rekordowy wynik branży wirtualnej rzeczywistości – dodaje Błażej Szaflik.