Grupa CCC po pierwszym tygodniu ponownego otwarcia w Polsce sklepów w centrach handlowych i dwóch tygodniach działania mniejszszych salonów w retail parkach odnotowuje średnio ok. 50-procentowy spadek trafiku rok do roku. Największa liczba klientów widoczna jest w mniejszych miejscowościach, ale w dużych miastach klienci również stopniowo wracają do zakupów stacjonarnych. CCC wdrożyło szereg działań zwiększających bezpieczeństwo epidemiologiczne. W każdym salonie CCC dedykowany pracownik kontroluje liczbę klientów, a przeszkolona kadra dba o przestrzeganie wdrożonych zasad, które pozwalają na bezpieczne zakupy.
W Polsce uruchomiliśmy już wszystkie sklepy, to jest 470. Udało nam się to zrobić już pierwszego dnia, w którym było to możliwe. Ten pierwszy tydzień po otwarciu galerii handlowych pokazał trzy kluczowe zjawiska. Po pierwsze spadek trafficu o około połowę rok do roku, gdzie największe spadki obserwujemy w największych galeriach. Po drugie zadowalającą jak na ten moment konwersję, co częściowo kompensuje spadek traffiku. Po trzecie paragony z większą liczbą produktów, co jest pochodną tego, że do sklepów przychodzą klienci z realną potrzebą zakupową. Cały czas jest to jednak zbyt krótki okres, by mówić o jakiejkolwiek tendencji rynkowej, na tym etapie sytuacja może zmieniać się z dnia na dzień. Jednocześnie w minionym tygodniu obserwowaliśmy wiekszą liczbę odwiedzających nasze sklepy niż w przypadku wielu innych, często sąsiadujących z nami salonów, co naszym zdaniem wynika z dwóch niezwykle ważnych kwestii. Po pierwsze szybko zaadaptowaliśmy się do nowych warunków pod względem zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom i klientom. Do każdego sklepu zostały dostarczone niezbędne środki ochrony osobistej, stosujemy częstą dezynfekcję, a nasza kadra została przeszkolona pod kątem przestrzegania zwiększonych zasad bezpieczeństwa. Jednocześnie, co adresuje drugą, równie ważną jak bezpieczeństwo, potrzebę konsumentów, przygotowaliśmy bardzo atrakcyjne akcje promocyjne, m.in. kierowane do klienta rodzinnego. Zadbaliśmy również o atrakcyjność i różnorodność oferty produktowej na półkach, tak, żeby każdy znalazł w niej coś dla siebie - mówi Jakub Grzelak, Dyrektor ds. Sprzedaży CCC.
BEZPIECZEŃSTWO W SKLEPACH
Środki dezynfekujące, rękawiczki, maseczki. Odkażanie powierzchni co 1h
Każdy sklep CCC, zgodnie z zaleceniami GIS wyposażony został w niezbędne środki ochrony osobistej tj. maseczki i jednorazowe rękawiczki, natomiast przy wejściu oraz przy kasach ustawione są ogólnodostępne płyny dezynfekujące. Zarówno klienci, jak i pracownicy mają obowiązek zasłaniania twarzy i nosa oraz dezynfekowania rąk. Za przestrzeganie ustanowionych zasad odpowiada personel sklepu, który został wcześniej przeszkolony z nadzwyczajnych procedur bezpieczeństwa. Powierzchnie sklepowe takie jak: lada kasowa, klamki, drzwi czy terminale płatnicze są dezynfekowane co godzinę. Dodatkowo dezynfekcji poddawane są także skanery esize.me.
Pracownik CCC odpowiadający za przestrzeganie zasad
W każdym sklepie wyznaczony jest pracownik, który stale kontroluje przepływ osób przebywających na zakupach oraz rygorystyczne przestrzeganie wszystkich ustanowionych zasad zwiększających bezpieczeństwo epidemiologiczne, m.in. odpowiednią odległość osób w kolejce, noszenie rękawiczek, masek itp.
Przymierzanie butów w jednorazowych skarpetkach.
Klienci mają możliwość przymierzania butów, jednak rekomendowane jest przy tym użycie stale dostępnych w salonach skarpetek jednorazowych.
Przedłużone prawo zwrotu produktów - 60 dni
W uwagi na panującą sytuację i dla wygody klientów prawo zwrotu produktów zostało wydłużone do 60 dni. Prawo zwrotu towaru w okresie zamknięcia sklepów było dostępne w większości sklepów działających online, w związku z czym możliwość taka została dostosowana do potrzeb także klientów sklepów stacjonarnych.
Byliśmy dobrze przygotowani do ponownego otwarcia pod względem operacyjnym, bezpieczeństwa i komunikacji. To zasługa wytężonej pracy naszych zespołów, które podczas lockdownu intensywnie pracowały, aby ruszyć ze sprzedażą dokładnie w momencie decyzji o otwarciu. Dzięki temu możemy zaproponować naszym klientom komfortowe zakupy w bezpiecznej przestrzeni. Nasi pracownicy w okresie zamknięcia sklepów zostali szczegółowo przeszkoleni z norm i procedur bezpieczeństwa obowiązujących w każdym salonie CCC. Nie tylko stosujemy się do wszelkich obostrzeń zawartych w rozporządzeniu, ale też wprowadzamy własne rozwiązania, takie jak stała kontrola liczby osób przebywających w sklepie przez wyznaczonego pracownika, czy cogodzinna dezynfekcja wyznaczonych powierzchni. Obserwujemy odpowiedzialne zachowanie klientów odwiedzających nasze sklepy stacjonarne. To pozytywne sygnały, ponieważ to czy będziemy bezpiecznie funkcjonować w tej nowej rzeczywistości zależy od każdego z nas – mówi Jakub Grzelak, Dyrektor Sprzedaży CCC.