CCC, lider sektora obuwniczego w Europie Środkowo-Wschodniej, uruchomił w Czechach i na Słowacji aplikację mobilną. Jest to kolejny krok w dynamicznym rozwoju e-commerce na tych rynkach, po uruchomieniu platformy ccc.eu na przełomie roku 2019/2020.
Czechy i Słowacja to pierwsze rynki zagraniczne, na które CCC wprowadza swoją aplikację. Aktualnie jest ona dostępna w Google Play, a w ciągu najbliższych tygodni zostanie opublikowana również w App Store. Do końca pierwszej połowy 2020 roku planowane jest jej udostępnienie dla użytkowników w Rumunii, na Węgrzech oraz w Austrii, gdzie CCC obecne jest już poprzez platformę ccc.eu i sklepy stacjonarne. Narzędzie wspiera wielokanałowy model sprzedaż spółki, łącząc kanały online i offline.
E-commerce ccc.eu na rynku czeskim i słowackim cieszy się dużą popularnością. Aplikacja stanowić będzie dla niego dodatkowe wsparcie, co przy rosnącym udziale zakupów mobilnych ma dziś szczególnie znaczenie. Mobile commerce w 2019 roku odpowiadał za ok. 60% sprzedaży online CCC, a w I kwartale tego roku było to aż 64%. Aplikacja wesprze także sprzedaż w sklepach stacjonarnych, które w części już działają na tych rynkach, co pozwala na stopniowy powrót do naszego wielokanałowego modelu sprzedaży, który jest filarem strategii CCC GO.22.. Ponad połowa zakupów w aplikacji CCC generowana jest przez osoby w wieku 18-34 lat, bardzo ważną dla nas grupę młodszych klientów. Rozszerzamy w ten sposób społeczność użytkowników i influencerów modowych skupionych wokół marki CCC – mówi Michał Pachnik zarządzający projektem aplikacji mobilnej.
Prace nad rozszerzaniem zasięgu aplikacji mobilnej są jednym z naszych priorytetów. W Polsce aplikacja jest bardzo dobrze oceniania, a liczba jej pobrań przekroczyła już 1,6 mln. Wierzymy, że na nowych rynkach zagranicznych spotka się z równie pozytywnym odbiorem. Pracujemy także nad dalszym udoskonalaniem i wprowadzaniem nowych rozwiązań dla aplikacji. Równolegle cały czas rozwijamy zespół i zapraszamy do nas najlepszych i najbardziej kreatywnych specjalistów - dodaje Barbara Rogala kierująca pracami nad aplikacją CCC.
Aplikacja CCC ułatwia klientom zakupy online dzięki zastosowaniu nowoczesnych funkcjonalności takich jak Visual Search - wyszukiwanie produktów na podstawie zdjęcia (dostępne w systemie operacyjnym iOS, niebawem także na Android) czy "Odkrywaj" (podoba/nie podoba się) – wyszukiwanie poprzez ocenianie produktów dostępnych w sklepie. Klient może również sprawdzić dostępność produktów w sklepach stacjonarnych czy znaleźć najbliższy sklep. Użytkownicy mają dostęp do aktualnej oferty promocyjnej online oraz w sklepach stacjonarnych, z kolei członkowie Klubu CCC korzystają z mobilnej wersji swojej karty lojalnościowej. Osoby, które chcą dołączyć do Klubu mają możliwość rejestracji przez aplikację.