Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Redan: Sprzedaż Top Secret obciążona skutkami zakazu handlu

Udostępnij

W pierwszej dekadzie marca sprzedaż Top Secret była na porównywalnym poziomie  w ujęciu r./r. Wprowadzony zakaz handlu spowodował jednak załamanie obrotów. Większy udział w ofercie asortymentu z nowej wiosennej kolekcji oraz niższe upusty na towary z poprzednich sezonów wpłynął natomiast na lekki wzrost realizowanej marży.

Sprzedaż towarów Top Secret w marcu 2020 r. wyniosła łącznie ok. 7,6 mln zł i była niższa o ok. 59% porównując do marca poprzedniego roku. W ujęciu narastającym sprzedaż Top Secret od początku roku wyniosła ok. 33 mln zł i była ok. 38% niższa niż rok wcześniej.

„Sprzedaż w ramach sklepów Top Secret w Polsce czyli głównego kanału dystrybucji, wyniosła 4,5 mln zł i była o 63% niższa w porównaniu do roku poprzedniego, przy powierzchni sieci niższej o 3% r./r. O ile do 10 marca odnotowywaliśmy porównywalne w ujęciu r./r. poziomy sprzedaży, to wprowadzone ograniczenia działania sklepów w galeriach handlowych i wzrost niepewności konsumentów spowodowały praktycznie zanik sprzedaży, nawet w tych sklepach, które nie zostały bezpośrednio objęte zakazem handlu. Z drugiej strony nastąpiła pozytywna zmiana w zakresie realizowanej marży procentowej na sprzedaży w rezultacie wzrostu o 4 p.p. udziału bieżących kolekcji w obrotach oraz wypłycenia upustów udzielanych na towarach z poprzednich sezonów- powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu RDN (REDAN)

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce w marcu 2020 r. wyniosły 1,8 mln zł co oznacza spadek o 51% w stosunku do marca 2019 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepu internetowego Top Secret w Polsce wyniosła 5,4 mln zł i była ok. 42% niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. „Sprzedaż on-line również została dotknięta sytuacją w kraju co przełożyło się na znaczne spadki wejść i sprzedaży w tym kanale, szczególnie w pierwszych dniach po wprowadzeniu ograniczeń. Realizowane poziomy sprzedaży były już lepsze r/r w ostatnim okresie marca” – dodał Bogusz Kruszyński.

Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec marca 2020 wyniosła 30,8 tys. m2 i była o 16% niższa niż w tym samym momencie 2019 r. Z tego 70% zmniejszenia wynika z zamknięcia bądź utraty wpływu na sklepy znajdujące się za granicą. W związku ze zmniejszeniem skali zapasów z poprzednich sezonów zmniejszeniu uległa także sieć outletowa.

W związku z zakończeniem sprawowania kontroli nad spółką TXM od 18 lipca 2019 r. dane dotyczące sprzedaży tej spółki nie są publikowane przez Grupę Redan.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus